11 februarie, ziua în care în Europa este marcată anual ziua numărului unic de urgență 112, dată instituită din 2009.
Mai puțin de jumătate din cetățenii europeni au cunoștință de existența acestui serviciu gratuit, care îți poate salva viața. În spatele acestui număr, la care oamenii sună pentru a anunța o urgență, se află un dispecer care preia apelul și te întreabă „Ce urgență aveți?”.
Dacă apelați Serviciul de Urgență 112 trebuie să răspundeți la câteva întrebări: Ce urgență aveți, unde este urgența, unde vă aflați, de la ce număr de telefon sunați, cum vă numiți. Dacă conexiunea cu dispecerul se întrerupe, nu vă panicați, ci încercați să sunați din nou.
ISU Gorj a relatat într-o postare pe o rețea de socializare, cum arată o situație de urgență, în care salvatorul trebuie să intervină cat mai repede.
„Un minut și jumătate…
Cam atât durează din momentul în care apelul este preluat de dispecer și până când autospecialele salvatorilor ies pe poarta unității. Din mers sunt transmise date despre eveniment. Șeful echipei de salvare face repede un plan de acțiune în care toți salvatorii au roluri principale. Pregătirea, experiența și dăruirea sunt totul! De cele mai multe ori ei sunt singura speranță a oamenilor cărora soarta le-a întins o capcană”, potrivit ISU Gorj.
Situațiile diferă, la fel și sfârșitul, care se poate termina cu bine sau poate fi tragic. În multe situații, oamenii pot fi salvați, însă există și altele când nu se mai poate face nimic. Indiferent de acestea, salvatorii rămân concentrați și pregătiți pentru orice fel de situație. Pregătirea, experiența, dar și dăruirea pentru această meserie își poate spune cuvântul. Toate aceste trăiri, unele mai triste, altele cu final fericit, rămân îngropate undeva înăuntrul salvatorului.