sâmbătă, noiembrie 23, 2024

Ultima ora

Sport

Constructorul tronsonului 1 din Drumul Expres Craiova-Piteşti începe proiectul

Firma care a câştigat licitaţia pentru primul tronson din drumul expres Craiova-Piteşti ar urma să înceapă proiectarea în curând. Se va trece şi la exproprieri. Miercuri a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor din cadrul proiectului, după cum a afirmat directorul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj, Mihai Cilibiu.

Astăzi (n.r. miercuri) ne-a venit oficial, acum o jumătate de oră, ordinul de începere a lucrărilor la drumul expres Craiova-Piteşti, tronsonul 1. Astăzi avem o videoconferinţă cu firma care asigură documentaţia pentru tot ceea ce înseamnă exproprieri şi pentru tot ceea ce înseamnă punerea la punct a tronsonului care cuprinde judeţul Dolj şi judeţul Olt. Este vorba despre sectorul care a fost licitat şi pentru care s-a semnat contractul, acum câteva săptămâni, împreună cu reprezentanţii CNAIR, chiar în sediul Prefecturii Dolj. Le-am promis că, până mâine, le punem la dispoziţie toate listele de proprietari şi tot ce au nevoie pentru a se apuca de exproprieri. Vrem ca în termen de 24 de ore să le asigurăm suportul necesar să dea drumul la lucrare“, a declarat Mihai Cilibiu, la Prefectura Dolj.

Contractele pentru construirea primelor două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitești au fost semnate la începutul lunii decembrie 2018, la Craiova, de directorul Companiei Naţionale de Administrarea a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi constructori. Este vorba despre 58 de kilometri de şosea, din 121, cât are drumul integral. Firmele câştigătoare au promis că vor încerca să realizeze lucrările mai devreme decât termenul prevăzut în contracte. Pentru celelalte două tronsoane, instanţa a dispus reluarea procedurilor de licitaţie.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Pentru tronsonul II, care este împărţit în două loturi, procedura de expropriere a început de acum două săptămâni.

Contractele semnate la Craiova în cifre, conform CNAIR:

Tronsonul 1 (17,7 km) se întinde între km 0+000 și km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita județelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Specificații tehnice:

Lungime: 17,7 km din care 10,165 km sunt situați pe curbe ceea ce reprezintă 57% din traseu
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 0+000 – intersecția cu DN65F – Centura Nord Craiova
km 1+400 – intersecția cu DC4 – Craiova Vest

Principalele Poduri și Pasaje:

 

1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova – lungime: 108 m
2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest – lungime: 78 m
3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia – lungime: 54 m
4. Pod la km 6+410 peste pârâul Teslui – lungime: 78 m
5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 – lungime: 42 m
6. Pod la km 12+385 peste Valea Langa – lungime: 42 m
7. Pod la km 15+700 – lungime: 120 m
8. Pasaj la km 16+200 peste Calea Ferată 101 – lungime:78 m
9. Pasaj la km 16+640 peste DN 65 – lungime: 78 m

Parcare de scurtă durată la km 14+190

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA). Valoarea contractului este de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 4,3 milioane euro fără TVA.

Tronsonul 2 (39,85 km), format din două loturi, – se întinde între km 17+700 și km 57+550 și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Lotul 1 (18,5 km) – Varianta de ocolire BALȘ – se întinde între km 17+700 – Km 36+200. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt.
Lotul 2 (21,35 km) – Varianta de ocolire SLATINA – se întinde între km 36+200– km 57+550. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

Specificații tehnice Tronsonul 2 – Lotul 1:

Lungime: 18,5 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 19+370 – DN65 Balș Vest
km 27+630 DJ 644 Barza Nord
km 35+685 – intersecția cu DC13 – Piatra Olt Nord – Vest

Principalele Poduri și Pasaje:
1. Pod la km 22+410 peste râul Olteț – lungime: 550 m
2. Pod la km 24+260 peste pârâul Gengea – lungime: 30 m
3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferată 101 – lungime:135 m
4. Pod la km 30+015 peste pârâul Birlui – lungime: 405 m
5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A – lungime: 78 m
6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Balș Vest – lungime: 78m
7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord – lungime: 78 m
8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 – Piatra Olt Nord – Vest – lungime: 78 m

Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane euro fără TVA.

Specificatii tehnice Tronsonul 2 – Lotul 2:

Lungime: 21,35 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 50+095 la intersecția cu DJ 546 – Slatina Sud – Est

Principalele Poduri și Pasaje:
1. Pod la km 39+220 peste pârâul Coarnes – lungime: 40 m
2. Pod la km 39+780 peste pârâul Negrișoara – lungime: 40 m
3.Pod la km 44+510 peste râul Olt – lungime: 1690 m
5. Pod la km 47+875 peste pârâul Milcov – lungime: 405 m
6. Pod la km 48+710 peste Calea Ferată – lungime: 112 m
6. Pod la km 52+200 peste DJ 653 – lungime: 42 m
7. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m

Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 – Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.

Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km

Valoarea totală a celor 3 contracte este de 1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 euro fără TVA

Sursa de finanțare: POIM – Fonduri Europene Nerambursabile.

 

 

Politica