Un pod rutier peste calea ferată, situat pe drumul național DN6 B, care face legătura între Craiova și Hurezani, va fi reabilitat cu peste 8,5 milioane lei. Pasajul actual a fost construit aproximativ în anul 1975, spun reprezentanții Primăriei Craiova, iar în urma unei expertize tehnice, realizată anul acesta, în mai 2018, s-a stabilit că starea tehnică a podului este „nesatisfăcătoare”.
Consilierii locali vor avea pe masă, la ședința de joi, un proiect privind aprobarea Documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul de investiţii „Reabilitare pod rutier peste calea ferată Drum Melineşti”.
Valoarea totală a investiției este calculată la 8.582.514,32 lei (inclusiv TVA) din care construcţii+montaj (C+M) – 7.341.330,63 lei (inclusiv TVA). Constructorul va avea un termen de realizare a proiectului de 12 luni.
„Documentațiile a căror aprobare o solicităm Consiliului Local au făcut obiectul contractului de servicii nr. 68774/26.04.2018, încheiat între Municipiul Craiova și SC Planexe Design SRL. Ele au fost depuse la Primăria Municipiului Craiova în perioada iulie 2018. Pasajul actual a fost construit aproximativ în anul 1975, iar în urma Expertizei tehnice, realizată în mai 2018 de către Expert Tehnic Ing. Ioan D. Cervinschi, a obținut pentru indicele total de stare tehnică Ist, 39 de puncte, încadrându-se astfel în clasa stării tehnice IV – STARE NESATISFĂCĂTOARE. Prezentul proiect este relevant pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport regionale și locale, al cărei obiectiv îl reprezintă îmbunătățirea accesibilității regiunii şi mobilității populației, bunurilor şi serviciilor în vederea stimulării dezvoltării economice durabile. Elementele constructive prezintă degradări vizibile pe zone întinse cu afectarea secțiunii transversale. Actualele degradări existente vor evolua iar în timp vor duce la distrugerea structurii podului având ca finalitate prăbușirea podului ceea ce va produce pagube materiale de asemenea existând și posibilitatea unor victime umane. De asemenea, starea drumului, rutele alternative se vor deprecia ca urmare a preluării traficului, va crește poluarea aerului în zonă și nivelul de zgomot, costurile pentru întreținerea vehiculelor și utilajelor. Degradarea continuă a podului va duce la înrăutățirea condițiilor de transport în zonă, va afecta pe termen mediu ăi lung sănătatea populației și calitatea mediului și implicit va fi un impediment pentru dezvoltarea performantă a regiunii”, se arată în raportul ce însoțește proiectul care urmează a fi supus votului consilierilor locali.