marți, decembrie 24, 2024

Ultima ora

Sport

Intervenție continuă la Cârcea, unde din vagoanele deraiate ale unui tren s-a scurs biodiesel

Intervenție continuă pentru eliminarea efectelor scurgerii de biodiesel din vagoanele trenului care a deraiat în urmă cu o săptămână, în zona podului de cale ferată din Cârcea.
Angajaţii Administraţiei Bazinale de  Apă (ABA) Jiu au continuat să evacueze apa clară, curată, prin pompare, din groapa săpată, impermeabilizată cu geotextil, la punctul de la Preajba şi să o dirijeze în aval.
„S-a administrat material absorbant pe sectorul situat între podul de cale ferată de la Cârcea până la barajul de la Preajba pentru neutralizarea biodieselului care se mai strânsese în ochiurile de apă. Apa din acumularea de la Preajba a fost evacuată în totalitate prin pompare, spre aval. Administraţia Bazinală de Apă Jiu acţionează cu un buldoexcavator, un autocamion, o autoultilitară şi un autoturism de teren”, au precizat reprezentanții ABA Jiu.
Potrivit acestora, în ultimele cinci zile au fost angrenaţi în acţiune câte 8 angajaţi zilnic, dintre care un şef de Formaţie şi 7 agenţi hidrotehnici.
Firma de depoluare a GFR continuă administrarea de spumă în groapa săpată sub podul de cale ferată de la Cârcea şi în amonte de barajele absorbante de pe canalul format de izvorul „Cismeaua” până la şoseaua naţională Craiova – Caracal.
„Se acţionează în continuare, monitorizându-se tot sectorul cuprins între aval pod CF Cârcea şi amonte Preajba”, mai arată ABA Jiu.
Reamintim că podul de cale ferată din zona localității Cârcea s-a rupt, duminica trecută, sub greutatea unui marfar. Opt vagoane au deraiat, cinci dintre ele căzând, de la circa 20 de metri, într-o râpă. Mecanicul de locomotivă a scăpat fără răni, dar s-a ales cu dosar penal pentru că s-a constatat că se afla sub influența băuturilor alcoolice. Autoritățile au intrat în alertă după ce au observat că din vagoane se scurgea combustibil în zona unui pârâu care se varsă în Jiu.
Incidentul s-a petrecut pe Magistrala 900 Caracal – Craiova, în localitatea Cârcea. Trenul aparține Grup Feroviar Român și avea 23 de vagoane ce transportau biodiesel. Prefectul de Dolj, Dan Narcis Purcărescu, a declarat că linia pe care circula trenul era închisă pentru reparații.
Mecanicul de locomotivă a scăpat cu viață. Va răspunde însă penal pentru faptul că se afla sub influența băturilor alcoolice.
„A fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o alcoolemie de 0,72 mg/l în aerul expirat. Se întocmeşte dosar penal pentru prezenţa la serviciu sub influenţa băuturilor alcoolice, infracţiune specifică lucrătorilor de cale ferată, şi distrugerea sau semnalizarea fazică. În cazul producerii unor accidente feroviare, în ambele situaţii este pedeapsă de la trei la zece ani închisoare”, a declarat Cosmin Grădinaru, purtător de cuvânt al IPJ Dolj.
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a dat de înțeles că mecanicul ar fi de vină și că ar fi trecut pe roșu.
„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că, urmare evenimentului produs de operatorul de marfă – Grup Feroviar Român (GFR), prin depășirea de către mecanicul de locomotivă a semnalului de circulație aflat pe culoarea roșie, viaductul Cârcea este afectat pe firul I de circulație, pe care s-a produs deraierea. Trenul aparținând operatorului GFR a intrat pe firul I de circulație, pe distanta Malu Mare – Banu Maracine, pe care accesul era interzis pentru circulația trenurilor, întrucât era închis pentru efectuarea lucrarilor de reparație capitală”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
Circulația trenurilor a fost deviată pe ruta ocolitoare  Caracal – Piatra Olt – Craiova, până la stabilirea variantelor definitive de reluare a circulației pe Magistrala CF 900 pe distanța Craiova – Caracal.

Politica