Absolvenții doljeni de clasa a XII-a au susținut, luni, prima probă a examenului de bacalaureat din sesiunea din toamnă, proba scrisă la limba şi literatură română. Aceştia s-au prezentat în sălile de examen cu emoție şi cu speranța că subiectele nu vor fi atât dificile şi vor putea obține cel puțin nota minimă pentru a promova examenul.
Pentru cea de-a doua sesiune a examenului de bacalaureat din acest an, la nivelul județului Dolj, s-au înscris 1328 de candidați.
„Dintre aceştia, 526 din seria anterioară şi 802 candidați din seria curentă. La nivelul județului nostru au fost organizate 3 centre de examen la care candidații au fost arondați. Acestea sunt Colegiul Națonal „Nicolae Titulescu” Craiova, Colegiul Economic „Gheorghe Chițu” Craiova şi Colegiul „Ştefan Odoblejea” Craiova. Este al doilea an când examenul de bacalaureat începe în sesiunea din toamnă cu susținerea probelor scrise, iar astăzi elevii au susținut probă scrisă la limba şi literatura română. Pentru susținerea acestei probe s-au înscris 618 candidați. Dintre aceştia au fost prezenți 485, iar 113 nu s-au prezentat în sala de examen. De asemenea am avut şi candidați care au avut posibilitatea să-şi echivaleze această probă şi anume 710. Urmează o zi de repaus pentru că nu avem candidați care să susțină proba scrisă la limba maternă pentru județul Dolj, urmând să-i aşteptăm pe candidați miercuri în sălile de examen când vor susține proba scrisă obligatorie a profilului şi specializării”, a declarat inspectorul şcolar general de la ISJ Dolj, Monica Sună.
Referitor la gradul de dificultate inspectorul a afirmat că „părerile sunt împărțite. Sunt candidați care au ieşit foarte bucuroşi spunând că subiectele au fost de nivel mediu. Depinde însă de pregătirea fiecăruia. Pentru cine nu s-a pregătit subiectele au avut un grad ridicat de dificultate.”
De aceeaşi părere sunt şi elevii. „A fost şi greu şi uşor. Depinde şi de cât înveți. Eu nu am învățat nimic din ce a picat, dar am stat o oră jumate în sală şi am încercat să fac subiectele. Ne-a picat ceva cu Bacovia sau Blaga. Aici am scris o jumate de pagină. La textul argumentativ am scris mai mult. Sper la un 5. A fost pentru prima dată când am dat proba”, spune Sebi, unul dintre candidații care au susținut examenul la Colegiul Economic „Gheorghe Chițu” Craiova .
Şi tot pentru prima dată au susținut proba scrisă la limba şi literatura română două eleve de la acelaşi liceu. Una dintre ele îşi doreşte să ia note mari la examen şi să se înscrie la o şcoală postliceală sanitară. „La primele două subiecte a fost uşor. La ultimul am întâmpinat dificultăți. La prima sesiune nu m-am prezentat pentru că nu eram pregătită. Subiectele mi se păreau grele. Am făcut meditații la română, matematică şi biologie şi sper să iau note mari. Îmi doresc să devin asistentă.” Cealaltă fată a mărturist că „subiectele puteau fi rezolvate de oricine. Nu ştiu la ce să mă aştept. Sper să iau cel puțin nota minimă. Cele mai mari emoții cred că o să le am la matematică.”
Monica Sună a menționat că „în timpul examenului nu a fost sesizată nicio situație deosebită, toate lucrurile s-au desfăşurat conform legislațiilor în vigoare. Nu am avut niciun eliminat. Ne bucurăm că examenul de bacalaureat a început fără niciun eveniment deosebit. Nu am avut nicio situație medicală excepțională care ar fi putut apărea din cauza emoțiilor şi a temperaturilor ridicate.”
Șefa ISJ s-a declarat mulțumită de prezența la examen a candidaților.
„Obiectivul pe care ni l-am propus la începerea anului şcolar a fost mărirea procentului de prezență al elevilor la examenele naționale. Astfel la evaluarea națională prezența candidaților în sală a crescut cu 5% față de anii anteriori, iar la examenul de bacalaureat s-a semnalat o prezență foarte bună. Elevii trebuie să înțeleagă importanța prezenței la examenul de bacalaureat, care este examenul maturității şi care conferă o finalitate a studiilor. În plus, pentru a promova un examen este obligatoriu să te prezinți la el. Unul dintre motivele pentru care elevii au rezultate slabe la examenele naționale este că nu frecventează cu regularitate şcoala. La nivelul Inspectoratului Şcolar am demarat o serie de proiecte prin care ne adresăm acestor grupuri vulnerabile. Avem proiecte prin care ne propunem îmbunătățirea frecvenței la şcoală a elevilor. Este important ca aceştia să se prezinte zi de zi, fiindcă numai aşa pot avea rezultate bune la învățătură.”
Sesiunea a doua a examenului de bacalaureat se va încheia pe 6 septembrie odată cu afişarea rezultatelor finale.