Locuitorii cartierului Izvorul Rece din Craiova au solicitat de mai multe ori, după cum susţin aceştia, ca tramvaiul să ajungă mai des în zona lor. Membrii ALDE Dolj au mers vineri în acest cartier prezentând în cadrul unei conferinţe de presă, organizată chiar acolo, care sunt doleanţele craiovenilor respectivi.
Anişoara Stănculescu, preşedinta ALDE Craiova, consideră că toate aceste aspecte semnalate de către persoanele care locuiesc în cartierele mărginaşe ale urbei ar trebui să facă parte din agenda de lucru a administraţiei locale. „Dumnealor, ca oricare alţi craioveni, nu sunt cetăţeni de rangul al doilea, ci sunt cetăţeni onorabili. Iată că problemele în cartierele mărginaşe nu sunt puţine. Oamenii de aici îşi doresc să se modifice frecvenţa cu care circula tramvaiul, singurul mijloc de transport în comun care ajunge în zonă. Tramvaiul ajunge aici din oră în oră şi nu este deloc în regulă. Problema este veche. Oamenii au depus diferite solicitări, dar se pare că nimeni nu vine cu o rezolvare. Rugăm Primăria Craiova să acorde o atenţie de fond în toată această situaţie”, a spus Stănculescu.
Lucreţia Mengheş este una dintre craiovencele care a strâns semnături de la locuitorii acestui cartier sperând că va convinge autorităţile locale să facă ceva în privinţa transportului în comun. Femeia susţine că nu a primit niciun răspuns, cel mai greu fiind pentru familiile care au copii şi care dacă nu ar avea maşini personale nu ar avea cum să îi ducă la şcoală. O altă craioveancă din acest cartier a solicitat un loc de refugiu pentru că, spune ea, lipsa acestuia se resimte mai ales atunci când plouă sau ninge.
Consilierul local ALDE, Dumitru Mănescu a precizat că acest subiect a fost adus în atenţia colegilor săi, răspunsul fiind unul nefavorabil pentru cetăţeni. “Am pus în diacuție acest aspect. Se consideră că nu este rentabilă mutarea locului de întoarcere a Tramvaiului 100. Este vorba de o distanță de 2 sau 2,5 kilometri între locul unde întoarce acum și unde ar putea să întoarcă, în acest cartier. Nu știu ce nu este rentabil”, a spus Mănescu.
Administratorul public al Craiovei, Sorin Manda, a precizat faptul că această situație este cunoscută și că au fost puse în discuție diverse variante de rezolvare a problemei. S-a făcut un studiu în acest sens și se va modifica traseul tramvaiului 101, urmând a fi încheiat un nou contract pe 10 ani.