luni, decembrie 23, 2024

Ultima ora

Sport

Cadastrare gratuită în 15 comune din Dolj. Programul continuă până în 2023

Peste 6.300 de cărți funciare au fost eliberate gratuit proprietarilor terenurilor agricole din 15 comune din județul Dolj, prin Programul național de cadastru și carte funciară 2015-2023. Înmânarea actelor respective a avut loc la sediul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Dolj, miercuri, la eveniment participând atât cei 15 edili cât și reprezentanți ai autorităților județene doljene, reprezentanți ai Guvernului în teritoriu și un parlamentar de Dolj. Primarii s-au declarat mulțumiți de faptul că implementarea acestui program a căpătat un ritm accelerat în ultima perioadă, directorul OCPI Dolj, Mihai Cilibiu, dând asigurări că această cadență se va menține și în următorii ani. Scopul proiectului este ca în anul 2023 toate imobilele din România să fie înregistrate în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară.

Cele 6.357 de imobile înregistrate gratuit în sistemul integrat de cadastru și carte funciară aparțin doljenilor din comunele Afumați, Amărăștii de Sus, Apele Vii, Bârca, Brabova, Braloștița, Bratovoești, Carpen, Castranova, Fărcaș, Ghercești, Giubega, Măceșu de Sus, Seaca de Câmp și Șimnicu de Sus. Lucrările de cadastru general, începute în anul 2016, au fost finanțate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj.

31 de comune în 2018

Policlinica Buna Vestire Craiova

Noile cărți funciare au fost predate primarilor celor 15 comune de către directorul OCPI Dolj, Mihai Cilibiu, chiar la sediul instituției.

În prezent, din totalul de 111 de unități administrativ-teritoriale (UAT) din județul Dolj, două sunt cadastrate în proporție de sută la sută (Drănic și Mischii), iar în alte 107 se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în cadrul PNCCF, atât la nivel de UAT, cât și pe sectoare cadastrale. Sperăm ca în 2018 să înceapă lucrările de înregistrare sistematică a imobilelor în cele 31 de comune din județul Dolj aflate pe lista celor 660 de UAT-uri din mediul rural din toate județele țării, care vor fi cadastrate integral din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014-2020”, a precizat directorul OCPI Dolj, Mihai Cilibiu.

Iată că facem pași spre normalizare”

Prezent la eveniment, senatorul de Dolj, Radu Preda, a felicitat echipa OCPI Dolj și primarii pentru modul în care au colaborat.

Cu ceva timp în urmă, Doljul avea două comune cadastrate. Acest program s-a dovedit a fi extraordinar de bun. Cadastrul este prioritar pentru orice alt proiect legat de imobile, de terenuri. Iată că facem pași spre normalizare, o normalizare care trebuia să se petreacă mai demult. Au fost și oameni care au pus bazele cadastrării în județ, au făcut pe banii dumnealor și îi felicităm pentru acest lucru și, de ce nu, trebuie să le mulțumim. Noi vă asigurăm, pe dumneavoastră, cei din Dolj, de tot sprijinul nostru și vă dorim să continuați programul în același ritm”, a menționat Preda.

Programul a venit la fix, la momentul potrivit”

Cosmin Dorin Vasile, vicepreședinte al Consiliului Județean Dolj, consideră și el că acest program este un pas important pentru fiecare deținător de imobile. „Aproape că nu este proiect pe care noi, cei de la CJ Dolj, îl implementăm fără să ne lovim de problema cadastrului. Am realizat, în ultima perioadă, cât de important este acest pas. Programul a venit la fix, la momentul potrivit și sunt convins că dacă și ceilalți domni primari vor lua exemplul celor care au trecut deja prin această experiență, lucrurile se vor rezolva foarte repede. Fără o implicare din partea ambelor părți nu se poate duce la bun sfârșit un asemenea proiect”, a spus Vasile.

Să avem un bilanț pozitiv în 2023”

La rândul său, Cristian Marian Șovăilă, subprefect al județului Dolj, a făcut apel la edilii doljeni, tocmai pentru a se implica responsabil în implementarea proiectului.

Este un pas important pentru județul nostru și sper să continue pentru ca în 2023 acest proiect ambițios să fie finalizat. Iată că primarii înțeleg importanța acțiunii de cadastrare și sunt rezultate foarte bune. Mult succes în continuare și să avem un bilanț pozitiv în 2023”, a fost mesajul lui Șovăilă.

Sprijin pentru cetățeni

Fiecare dintre cei 15 primari și-au ridicat documentele, declarându-se mulțumiți de faptul că prin acest program au venit în sprijinul cetățenilor. Serviciile de cadastrare nu sunt unele ieftine, motiv pentru care oamenii nu se grăbeau în a face acest lucru. Dintre cei care și-au cadastrat un teren sau o clădire, sunt persoane constrânse de situații. Acestea au făcut tranzacții de vânzare-cumpărare și automat au fost obligate să suporte costurile cadastrării.

Goicea, finalizată în decembrie 2017. Coțofenii din Dos, în lucru

O altă comună pentru care s-a finalizat acțiunea de cadastrare gratuită este Goicea. Acest lucru a avut loc în decembrie 2017, reprezentanții OCPI Dolj urmând a se deplasa în localitate, în perioada imediat următoare, pentru predarea cărților funciare. Este vorba despre 14.204 imobile cadastrate. De asemenea, în lucru se află, tot din decembrie, și comuna Coțofenii din Dos, cu 8.209 imobile. În stadiul de pregătire al documentației în vederea trecerii la cadastrare se găsesc comunele Brădești și Pielești.

Prestatorii de servicii nu pun probleme: „Se lucrează responsabil”

Potrivit directorului OCPI Dolj, licitațiile penru găsirea firmelor care să efectueze lucrările de cadastrare se fac de către fiecare primărie în parte. La nivelul județului Dolj, după cum a precizat Cilibiu, nu sunt probleme în ceea ce privește prestatorii acestor tipuri de servicii.

Spre deosebire de alte județe, noi stăm foarte bine. Sunt peste 200 de prestatori în județ, dintre care 32 au contracte cu unitățile administrativ teritoriale. Și-au cam împărțit județul și se lucrează responsabil. Nu au apărut probleme și ne dorim ca și în 2018 să lucrăm cu motoarele turate, iar dumnealor să dea dovadă în continuare de seriozitate”, a conchis Cilibiu.

Buget de 312.000.000 de euro

Obiectivul principal al Programului național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF) este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. PNCCF este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional, în cuantum de aproximativ 312.000.000 de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, altă sursă de finanțare poate fi bugetul local.

Politica