Administratorii și președinții asociațiilor de proprietari din Târgu Jiu, care au datorii la firma de salubrizare din oraș, nu par a fi deranjați de munții de gunoaie care s-au format pe lângă ghene. Cel puțin acest lucru rezultă din faptul că aceștia nu s-au prezentat la întâlnirea cu directorul operatorului de salubritate pentru a discuta despre marea problemă a urbei. Dintre cele 28 de asociații restanțiere, doar 11 au avut reprezentanți la discuție. Datoriile sunt și din 2012, la unele asociații sărind de un miliard de lei vechi. Aceasta este cauza neridicării gunoiului din multe cartiere ale urbei.
Luis Popa, directorul regional al firmei Polaris, a spus că se va accepta varianta eșalonărilor, acestea urmând a fi stabilite în urma discuțiilor cu toate asociațiile de proprietari restanțiere. „Din păcate ne-am întâlnit doar cu o parte din asociaţiile de proprietari care trebuiau să vină la această şedinţă. Aici vedem şi interesul unor preşedinţi şi administratori, după care se întreabă de ce sistăm serviciul de salubrizare. Pe de altă parte, în urma acestei şedinţe, am stabilit să mergem la fiecare asociaţie de proprietari în parte, să ne plătească o sumă de bani, iar diferenţa pe care nu pot să o achite să îşi ia un termen de plată ca să facem eşalonări în perioada următoare. Nu suntem absurzi, vedem în funcţie şi de suma pe care trebuie să ne-o plătească dumnealor, de exemplu cum este acea asociaţie care are să ne achite 80.000 lei, nu putem să cerem să ne dea peste noapte 40.000 de lei, dar poate să plătească 20.000 lei, iar diferenţa să şi-o eşaloneze în cinci-şase luni de zile”, a explicat Popa.
Activitate reluată în funcție de eșalonări
Dacă discuțiile legate de eșalonare vor avea efectul scontat, firma de salubrizare își va relua imediat activitatea. „În funcţie de eşalonări, s-ar putea ca mâine, joi sau vineri să reluăm activitatea. Am mai făcut eşalonări, dar toată lumea spunea „lăsaţi că apa se taie, curentul se taie, salubrizarea nu are ce să ne facă”. Pentru mulţi a fost o surpriză să vadă că inclusiv legea ne permite şi nouă să sistăm acest serviciu şi şi-au dat seama că, pe lângă apă, pot să rămână şi fără serviciu de salubrizare. Tot ce s-a făcut până acum la nivelul firmei de salubrizare, mă refer la angajamente, se face totul scris, nimic nu se face verbal”, a conchis directorul firmei de salubrizare. Prefectul de Gorj, Ciprian Florescu, a cerut și el ca autoritățile locale, asociațiile de proprietari și firma care asigură curățenia să ajungă la un numitor comun cât mai repede posibil.