marți, noiembrie 5, 2024

Ultima ora

Sport

Proprietarii terenurilor de pe traseul Drumului Expres Craiova – Piteşti, căutați pentru expropriere

Primăriile de pe raza judeţului Olt pe teritoriul cărora trece traseul viitorului drum expres Craiova – Piteşti vor identifica proprietarii terenurilor care se află pe acest traseu, în vederea exproprierii. CNAIR le-a transmis o notificare în acest sens.

Traseul Tronsonului 2 al acestui drum cu regim de autostradă a fost făcut public de Compania de Drumuri şi va traversa localităţile oltene Balş, Bârza, Piatra-Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Primarul oraşului Piatra-Olt, Tudor Udrescu, a declarat că, în urmă cu o zi, a primit traseul drumului expres, autorităţile locale urmând să stabilească cine sunt proprietarii care vor fi expropriaţi. Edilul a adăugat că proiectul de infrastructură presupune şi construcţia unui nou pod peste râul Olt.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Abia, ieri, am primit traseul şi acum va trebui să identificăm noi oamenii care sunt pe traseul respectiv şi să le facem cunoscut acest lucru. Venind dinspre Slatina, drumul trece prin zona industrială a Slatinei, traversează Oltul, între podul de cale ferată şi barajul de la Slătioara, vine spre Slătioara prin fosta «Pepinieră» şi iese la Drumul Naţional 65, între Oltişoru şi Găneasa, merge aproape paralel cu Drumul Naţional, apoi prin Sudul Pădurii Saru, spre oraşul Balş”,  a declarat Udrescu.

Documentația pentru proiectarea și execuția celui de al doilea tronson al drumului expres Craiova-Piteşti a fost înaintată, miercuri, către Agenţia Naţională de Achiziţii Publice (ANAP), spre validare, potrivit CNAIR. Acest nou tronson este împărţit în două loturi, cuprinse între km 17+700 şi 36+200, respectiv km 36+200 şi 57+550.

Cel de al doilea tronson, care urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş, va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra-Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Potrivit Companiei de Drumuri, valoarea estimată a acestui nou tronson este de 1.476.349.583,89 lei, fără TVA, din care Lotul 1 – 671.388.626,66 lei, fără TVA, şi Lotul 2 – 804.960.957,23 lei, fără TVA.

De asemenea, şi documentaţia pentru primul tronson al drumului expres Craiova – Pitești, cu o valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA, a fost înaintată către ANAP, spre validare.

Cuprins între km 0+000 şi 17+700, tronsonul I ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Potrivit CNAIR, pe cei 121,185 kilometri ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de kilometri la oră. Acest drum va avea  patru benzi de circulație, două benzi pe sens, şi va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 metri.

„S-au făcut toate eforturile pentru ca proiectul să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulaţiei cu aproximativ trei ani mai devreme, CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil. Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene”,  se arată într-un comunicat remis de CNAIR.

Construcția acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de Sud – Vest a României.

Politica