Consilierii locali slătineni au aprobat, marţi seara, înfiinţarea unei societăţi comerciale care va prelua activitatea Asocierii Rupiah – Hiwaters – Fraicon, consorţiul de firme care, până la începutul lunii, administra spaţiile verzi, fântânile arteziene şi locurile de joacă din Slatina, conform unui contract de concesiune semnat de fostul primar al Slatinei, Darius Vâlcov.
Noua societate se numeşte SC „Dezvoltare Urbană Slatina” SRL şi are ca asociaţi Consiliul Local Slatina, cu un aport la capitalul social de 999.000 lei, şi SC Slatina Industrial Parc SA, cu 1.000 lei aport la capitalul social. Firma primăriei va prelua şi angajaţii, dar şi bunurile de retur ale Rupiah.
Potrivit proiectului de hotărâre, administrarea şi conducerea Societăţii Comerciale „Dezvoltare Urbană Slatina” SRL va fi exercitată de Florin Adrian Dumitrescu, numit pe o perioadă de patru ani. Acesta este un apropiat al actualului primar al Slatinei, Emil Moţ, fiind şi preşedinte al organizaţiei municipale a Tineretului Social Democrat.
Contractul de concesiune a serviciului de îngrijire a spaţiilor verzi din municipiu încheiat între Primăria Slatina şi asocierea de firme Rupiah, Hiwaters şi Fraicon a încetat, la sfârşitul lunii februarie, cu acordul părţilor, înţelegerea fiind vizată şi de consilierii locali.
Contractul era din anul 2010, pe o perioadă de 30 de ani, scadenţa fiind, aşadar, în anul 2040. Anul trecut, acesta fusese renegociat la o perioadă de 10 ani.
Încă de la început, în spaţiul public au apărut informaţii privind facturi umflate emise de societatea comercială către municipalitate. Reprezentanţii Primăriei Slatinei spun că, în anul 2016, valoarea medie a facturilor se ridica la aproximativ cinci miliarde lei vechi.
În plus, la peste 3 milioane lei a fost evaluat prejudiciul rezultat din derularea, în 2015, a contractului semnat între firma Rupiah şi Primăria Slatina. Inspectorii Curţii de Conturi au stabilit că s-au efectuat „plăţi nelegale reprezentând contravaloare servicii de salubrizare spaţii verzi facturate în anul 2015 de prestatorul de servicii şi decontate de beneficiar la un preţ mai mare decât cel prevăzut în contractul de concesiune“.
Valoarea acestora se ridică la 3,153 milioane lei, în fapt paguba provenind din decontarea de trei ori a aceloraşi servicii, printr-un mecanism ingenios.