Prefectura Dolj a găzduit, luni, prima ședință din acest an a Colegiului Prefectural. Cu această ocazie, prefectul județului Dolj, Sorin Răducan, le-a spus membrilor cât de important este să se concentreze pe activitatea din acest, mai ales în contextul noului guvern și, implicit, al noului program de guvernare.
Prefectul Sorin Răducan le-a transmis reprezentanților instituțiilor deconcentrate că va programa, în perioada următoare, întâlniri cu fiecare dintre instituții, pentru a discuta despre obiectivele, termenele la care trebuie realizate aplicate anumite măsuri, dar și problemele cu care se confruntă instituțiile.
„Conform fișei postului, prefectul acționează pentru realizarea în județ a obiectivelor cuprinse în programul de guvernare și dispune măsurile necesare pentru îndeplinirea lor în conformitate cu competențele și atribuțiile ce îi revin, potrivit legii. De asemenea, prefectul conduce activitatea serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din subordinea guvernului, organizate la nivelul unităților administrativ-teritoriale. Pentru perioada următoare, aș dori ca toți membrii colegiului prefectural să studieze programul de guvernare 2017-2020, dacă nu au făcut-o deja, și să implementeze măsurile care privesc domeniile pentru instituțiile pe care le conduc. Voi programa, în perioada următoare, prin Biroul Servicii Publice Deconcentrate, întâlniri cu conducerea serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din subordinea guvernului. Aceste întâlniri vor avea loc la sediile dumneavoastră și vor participa toți membrii din conducerea instituțiilor iar cu această ocazie mă veți informa cu privire la obiective, termene și probleme cu care vă confruntați. Cu toții vom fi monitorizați cu privire la modul în care se aplică în județ obiectivele programului de guvernare, iar acolo unde se vor constata că lucrurile nu funcționează așa cum trebuie, se vor lua măsuri drastice. De aceea, vă rog să discutați cu personalul pe care îl aveți în subordine și să solicitați să aibă o exigență sporită în activitatea pe care o desfășoară”, a punctat prefectul județului Dolj.
Acesta a mai menționat că nimeni nu va accepta să nu se respecte teremenele și măsurile care trebuie luate în perioada următoare.
Sprijin pentru producătorii de tomate în spații protejate
În cadrul ședinței, directorul Direcției Agricole Dolj, Liliana Săvulea, a prezentat, pe scurt, schema „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a produsului tomate în spații protejate”, aprobată săptămâna trecută prin hotărâre de guvern.
„Este un program ambițios și încercăm prin toate mijloacele, mass-media și am convocat o ședință vineri cu colegii din teritoriu, cu cei care au activat în cadrul camerelor agricole județene, în bazinele importante legumicole, să popularizăm acest ajutor de minimis”, a spus Liliana Săvulea.
Schema de ajutor de minimis este destinată producătorilor agricoli persoane fizice care dețin atestat de producător, producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și familiale, producătorilor agricoli persoane juridice.
Valoarea sprijinului financiar care se acordă beneficiarilor este de 13.481,40 lei/ beneficiar/an care reprezintă contravaloarea în lei a 3.000 euro/beneficiar/an, însă valoarea totală a ajutoarelor de minimis care se acordă unei întreprinderi/întreprinderi unice nu poate depăși echivalentul în lei a sumei de 15.000 euro pe durata a trei exerciții financiare, în cursul exercițiului financiar actual și în cele două exerciții financiare precedente.
Pentru a fi eligibili acordării acestei forme de sprijin financiar pentru cultura tomate, beneficiarii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: -să dețină o suprafață cultivată cu tomate în spații protejate de minimum 1.000 mp, marcată la loc vizibil cu o placă indicator inscripționată “Program susținere tomate, 2017“ și să menționeze numărul cererii depuse pentru obținerea finanțării; -să obțină o producție de minimim 2 kg de tomate/mp și să valorifice o cantitate de tomate de minimum 2.000 kg dovedită cu documente justificative, de pe suprafața de teren menționată; -să fie înregistrați în evidențele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafețele cultivate cu tomate în sere și solarii; -să valorifice producția în perioadele ianuarie-mai inclusiv, și noiembrie-20 decembrie, inclusiv.
Resursele financiare aplicării schemei de ajutor de minimis sunt în valoare de 179.752 mii lei, contravaloarea în lei a 40.000 mii euro și se asigură de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare aprobate pentru Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe anul 2017. Cererile și documentele justificative pentru acordarea acestui sprijin financiar se depun la direcțiile pentru agricultură județene, de unde poate fi obținută și lista actelor necesare pentru depunerea cererilor.
Prin acordarea ajutorului de minimis se urmărește obținerea unor produse de calitate, competitive cu cele de pe piața europeană, precum și o eficiență economică în realizarea și valorificarea acestora. De asemenea, ajutorul va contribui la creșterea și stabilizarea cantitativă și calitativă a producțiilor de materii prime, la echilibrarea balanței veniturilor și cheltuielilor producătorilor agricoli, ajutându-i să se reașeze într-o poziție mai stabilă și mai echilibrată în raport cu partenerii de afaceri.