Restricții de viteză pe Podul Olt, începând de joi după-amiază, din cauza unei gropi apărute în placa de beton a podului. Este vorba despre o fisură mai veche, cu diametru de aproximativ 30 de centimetri pătrați, care fusese acoperită cu o placă de metal.
Joi, s-a constatat că groapa s-a mărit, astfel că pentru a preveni producerea de accidente, Poliția Olt a instituit restricții de viteză pe ambele sensuri de mers.
„Începând cu data de 19 ianuarie 2017, ora 13.00, pe DN 65, kilometrul 48+570, ca urmare a apariției unei gropi în placa de beton la podul de peste râul Olt, se va institui restricție de viteză de 30 kilometri pe oră pe ambele sensuri de circulație, asigurându-se o lățime minimă de trecere de 5,50 metri. Pentru a preveni producerea unor accidente rutiere, recomandăm conducătorilor auto să manifeste prudență sporită la volan, să adapteze viteza de deplasare condițiilor concrete de drum și să păstreze distanța în mers”, a transmis IPJ Olt.
Reprezentanții Secției Drumuri Naționale Slatina au declarat, pentru Jurnalul Olteniei, că problema va fi rezolvată sâmbătă. Groapa va fi acoperită, din nou, cu o placă de metal.
„Este vorba despre aceeași groapă de anul trecut pe care noi am acoperit-o provizoriu cu o placă de metal, la revizia pe care am făcut-o astăzi de dimineață s-a constatat că dimensiunile gropii s-au mărit. Astfel că placa de metal pe care noi o pusesem, trebuie schimbată cu una de dimensiuni mai mari. Noi pusesem o placă de doi metri pe un metru și acum o să punem una de patru metri pe doi metri. Sâmbătă dimineața, o rezolvăm și ridicăm restricțiile”, a declarat, pentru Jurnalul Olteniei, Daniel Motorga, șeful Secției Drumuri Naționale Slatina.
Groapa a apărut în placa de beton a Podului Olt, în vara anului trecut. Atunci angajaţii Secţiei Drumuri Naţionale Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie, scrie gazetanouă.ro. Ulterior, întrucât contractul de execuție nu a fost atribuit, drumarii au acoperit groapa cu o placă de metal.
Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru, aceasta fiind acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis, scriu jurnaliștii olteni care mai arată că lucrările de atunci au costat aproximativ 200 milioane lei vechi.
Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă, mai scrie Gazeta Nouă potrivit căreia problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.