Aplicaţia „Grant ONG” a fost elaborată şi dezvoltată în contextul în care aproape jumătate dintre ONG-urile româneşti afirmă că obţin informaţii privitoare la granturi din mediul online, iar 9 din 10 consideră că o astfel de aplicaţie mobilă, care să ofere informaţii recurente despre finanţări ale sectorului non-profit, este imperios necesară, potrivit sondajului online denumit „Surse de informare pentru ONG-uri”, realizat de iVox, în perioada 1-31 octombrie 2016. Totodată, aplicaţia „Grant ONG” va oferi posibilitatea de a filtra după domeniile vizate de granturi şi de a notifica utilizatorii, în timp real, printr-un push notification, în momentul când s-au lansat noi linii de finanţare pentru sectorul civic.
“În prezent există foarte multe portaluri şi website-uri româneşti şi internaţionale care publică frecvent informaţii despre noile surse de finanţare pentru ONG, însă seturile de informaţii nu sunt prezentate într-un cadru standardizat, ceea ce scade drastic accesul la informaţii concrete şi în timp util pentru aplicarea la acestea. În acelaşi timp, trebuie să ţinem cont de creşterea foarte mare a numărului de ONG-uri româneşti din 2010 încoace. În prezent, numărul lor a crescut la peste 100.000 la sfârşitul anului 2016, dublu faţă de acum 6-7 ani, iar acest sector foarte important pentru o societate democratică trebuie să beneficieze de finanţări pentru a contribui la dezvoltarea Economiei sociale. Ţinând cont de acest context, am decis să lansăm prima aplicaţie pentru Android şi iOS, care să ajute sectorul non-profit să crească, să se autosusţină şi să contribuie la dezvoltarea societăţii româneşti. Pe această cale invităm toate autoritățile de management și finanțatori să trimită detaliile granturilor pe adresa: [email protected], spre a fi publicate în aplicația mobilă.”, declară Remus Lucuț, președintele Asociației “Europa Digitală”.
Aplicaţia “Grant ONG” este gratuită şi este disponibilă pe Google Play şi App Store.
Acest demers vine în completarea Programului Asociației Europa Digitală, măsura “WEB-ONG” ce constă în proiectare, dezvoltare, implementare şi găzduire pagină de internet gratuită precum și consultanță în aplicarea pentru Google AdGrants pentru membri, Organizații Neguvernamentale din România, Măsura 201; masură ce are ca scop crearea și promovarea susținută a identității online a ONG-urilor din România și Moldova.