Consiliul Județean Dolj a anulat licitația pentru reparațiile curente la etajul I al Palatului Administrativ, acolo unde își desfășoară activitatea. Autoritatea județeană dorește să cuprindă în proiect și refacerea părții de acoperiș, pe zona ocupată de birourile CJ Dolj. Și demisolul este prins pentru reparații într-o licitație separată, care este în desfășurare în acest moment.
CJ Dolj scosese la licitație, în luna august, contractul pentru reparații curente la etajul I al Palatului Administrativ, acolo unde își desfășoară activitatea. Licitația a fost, însă, anulată, în urma deciziei autorității contractante de a include în proiect și reparațiile la acoperiș.
„Licitația s-a anulat pentru că o să fie un proiect mai amplu. Noi trebuie să reparăm și acoperișul pe zona care este ocupată de birourile noastre. Refacem proiectul, refacem protocolul, iar Prefectura va solicita autorizația de construire”, a explicat vicepreședintele CJ Dolj, Cosmin Vasile.
În paralel, CJ Dolj mai are în desfășurare o licitație pentru reparații la demisolul clădirii, unde, de asemenea, deține spații. Acolo ar urma să fie efectuate reparații curente la construcții – arhitectură, la instalații, dar și reparații în vederea eliminării infiltrațiilor și mucegaiului. Valoarea estimată a contractului este de 506.373,53 de lei fără TVA, iar la procedură s-au înscris șapte ofertanți.
Reabilitarea întregii clădiri, foarte costisitoare
Palatul Administrativ, care are nevoie de o reabilitare totală, ar fi trebuit să treacă în administrarea CJ Dolj, după cum declara, în urmă cu doi ani, fostul prefect al judeţului Dolj, Marius Cristinel Deca. „Palatul Administrativ are un studiu de fezabilitate în valoare de vreo 10 milioane de euro, care este trimis la Bucureşti. Încercăm în momentul de faţă să îl transferăm pe o perioadă determinată în proprietatea Consiliului Judeţean care dispune de fonduri şi care poate accesa fonduri europene”, spunea fostul prefect.
Din păcate, acest lucru nu s-a mai întâmplat, iar clădirea este în continuare în administrarea statului, mai exact în cea a Ministerului Administraţiei şi Internelor. Asta deşi consilierii judeţeni au aprobat, în 2013, trecerea imobilului în administrarea CJ Dolj. Valoarea de inventar a imobilului se ridică la 9,5 milioane de lei. Chiar dacă ar fi trecut în administrarea CJ Dolj, clădirea tot nu ar fi fost eligibilă pentru reabilitare, valoarea maximă pentru proiectele pe fonduri europene ce vizează clădiri de patrimoniu fiind de maximum cinci milioane de euro.