marți, noiembrie 5, 2024

Ultima ora

Sport

CNADNR îşi contrazice şeful. Chiar nu există cântare la Vama Calafat!

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România spune că nici măcar nu au fost contractate până acum echipamente de cântărire a camioanelor cu încărcătură mare. Asta după ce şeful CNADNR, Cătălin Homor, declara cu o mare certitudine că pe un sens de mers acestea au fost montate şi că pe celălalt sens se lucrează la montarea lor. Totuşi, spune CNADNR, după cumpărare vor fi montate, la Calafat, două instalaţii de cântărire.

Situaţie de râsu’-plânsu’ la CNADNR. După ce directorul companiei, Cătălin Homor, a declarat presei, foarte sigur pe sine, că la Podul Calafat există, pe un sens de mers, instalaţie de cântărire pentru camioanele cu încărcătură mare, chiar instituţia pe care o conduce vine să îl contrazică. „Unele au fost montate, pe un sens au fost montate şi pe celălalt sens se lucrează la montarea lor”, spunea Homor, pe 10 septembrie, citat de Digi24.

Suprafeţele pentru organizarea controlului specific nu erau susţinute de bulgari şi de Ministerul Transporturilor

Policlinica Buna Vestire Craiova

Jurnalul Olteniei a transmis o solicitare oficială către CNADNR, în care a solicitat informaţii legate de aceste cântare, mai exact de ce nu au fost ele instalate până acum şi când se va întâmpla asta. Reprezentanţii companiei au răspuns că, în primă fază, au fost întâmpinate dificultăţi legate de aceste zone pentru cântărirea camioanelor din partea bulgară, dar şi din cea a Ministerului Transporturilor.

Încă din perioada de execuţie a lucrărilor la Podul peste Dunăre (execuţia a demarat în mai 2007 – n.r.), CNADNR SA a solicitat suprafeţe de teren pentru organizarea controlului specific pentru camioanele cu încărcătură mare, dar acest lucru a fost refuzat de partea bulgară şi nu a fost susţinut nici de Ministerul Transporturilor din România. În anul 2013 CNADNR SA a obţinut acordul pentru amenajarea unor suprafeţe de teren necesare controlului specific; în anul 2014 Compania a început lucrările prin investiţii proprii, iar în iunie 2016 s-au finalizat lucrările”, au explicat cei de la CNADNR, legat de amenajarea terenurilor unde ar fi urmat să fie instalate echipamentele de cântărire.

După contractarea echipamentelor, vor fi montate, la Calafat, două instalaţii de cântărire”

Aceştia au mai detaliat cu faptul că au fost, într-adevăr, organizate două licitaţii pentru a cumpăra aceste instalaţii, însă nimeni nu s-a prezentat la procedură. „În anul 2015 s-au organizat două licitaţii pentru achiziţia de instalaţii fixe de căntărire, dar, pentru că nu a fost depusă nicio ofertă, procedura de achiziţii nu a putut fi îndeplinită. CNADNR SA – Direcţia Venituri a iniţiat deja o nouă procedură de achiziţie, iar după contractarea echipamentelor, vor fi montate la Calafat două instalaţii de cântărire”, mai spune CNADNR. Totodată, până la montarea unor instalaţiilor de cântărire, reprezentanţii companiei au informat că verificarea masei totale a vehiculelor se stabileşte din documentele prezentate la control (certificat înmatriculare, documente de însoţire a mărfii), specificând, în acelaşi timp, că „începând cu data de 26.08.2016, CNADNR SA efectuează activitate de control la punctul de trecere a frontierei Calafat. Momentan, din cauza personalului insuficient, controlul se realizează doar pe sensul de intrare în România”.

CNADNR achiziţionează 11 sisteme de cântărire

Într-adevăr, în data de 12 septembrie, conform site-ului propriu, CNADNR a demarat o procedură de achiziţie pentru sisteme de cântărire a vehiculelor rutiere.

Ca un element fundamental al activităţii, CNADNR protejează infrastructura rutieră de factorii externi agresivi, care sunt, în această situaţie, vehiculele rutiere grele. Astfel, interacţiunea vehicul-drum o reprezintă agresivitatea vehiculului asupra infrastructurii rutiere, care se traduce în efect distructiv asupra părţii carosabile. Pentru a preîntâmpina şi a contracara această agresivitate din ce în ce mai mare a vehiculelor rutiere asupra infrastructurii rutiere, CNADNR a efectuat şi efectuează în PTF controlul maselor la vehiculele de transport marfă, emite autorizaţii speciale de transport (AST) conform legii, încasează tarifele aferente şi aplică sancţiuni contravenţionale potrivit legii (…) În cazul în care vehiculul nu este cântărit, pentru determinarea masei totale se solicită documentele din care să reiasă masa proprie a vehiculului, respectiv certificatul de înmatriculare şi documentele din care să reiasă masa încărcăturii, respectiv CMR sau carnetul TIR. Timpul necesar pentru determinarea masei totale în acest caz este mai mare decât timpul în care se face cântărirea, deoarece este implicat controlorul de trafic şi conducătorul auto”, se arată în documentaţia de atribuire pentru procedura de achiziţie.

Ce-i drept, în documentaţie nu este specificat pentru ce puncte de trecere se face achiziţia, însă este vorba despre 11 instalaţii de cântărire în mers a vehiculelor rutiere. În achiziţie mai sunt incluse zone de apropiere amenajate, 22 de camere video, 22 de semafoare şi 11 calculatoare. Rămâne de văzut dacă, de această dată, cineva se va prezenta la licitaţie şi o va şi câştiga.

Politica