Cele trei sensuri giratorii care ar trebui realizate în zona Aeroportului Craiova mai au de aşteptat până să fie realizate. Acestea sunt incluse într-un proiect mai mare pentru care de-abia a fost făcut studiul de fezabilitate. Unul dintre ele ar trebui să fie amplasat chiar în faţa aeroportului, având în vedere că acolo se petrec destul de des accidente. La fel de utilă ar fi şi o trecere de pietoni.
Circulaţia în zona Aeroportului Craiova s-a desfăşurat, mai mereu, cu dificultate, mai ales în contextul în care, din parcarea aeroportului, se iese direct în drumul naţional DN65, acolo unde şoferii circulă, de regulă, cu viteze destul de mari. Conform Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Dolj, din ianuarie şi până în prezent au fost două accidente cu trei persoane rănite uşor. Nu se ştie, însă, câte accidente fără răniţi au avut loc, deoarece acestea nu se află în evidenţa IPJ Dolj. Persoane care lucrează în zonă explică faptul că se petrec destul de des tamponări, mai ales la ieşirea din parcarea aeroportului.
Proiectul cu giratoriile, de-abia în faza de studiu de fezabilitate
În urmă cu câţiva ani, se vehicula construcţia în zona aeroportului a trei sensuri giratorii, cerute de autorităţile locale şi judeţene laolaltă. Dintre acestea, unul se afla chiar în faţa aeroportului şi ar fi avut rolul de a fluidiza accesul şi ieşirea din parcarea instituţiei. Deşi erau speranţe ca acestea să fie construite într-un timp destul de scurt, până acum nu a fost realizat decât studiul de fezabilitate. Menţionăm că certficatul de urbanism a fost emis în urmă cu trei ani, la data de 31 iulie 2013.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a explicat, într-un răspuns oficial transmis Jurnalului Olteniei, că proiectul în care sunt incluse giratoriile amintite este în stadiu incipient. „În prezent, CNADNR SA are în derulare contractul de prestări servicii de proiectare care va realiza Studiul de Fezabilitate, Proiectul Tehnic şi Detalii de Execuţie pentru obiectivul “Sporire capacitate de trafic DN 65, km 5+210 – 11+500”. Menţionăm că proiectantul a realizat Studiul de Fezabilitate pentru acest obiectiv, urmând ca după avizarea acestuia în CTE (comisia tehnico-economică – n.r.) – CNADNR SA să elaboreze şi celelalte faze ale contractului de proiectare”, se arată în răspunsul transmis. Practic, urmează realizarea proiectului tehnic, a detaliilor de execuţie, scoaterea la licitaţie a lucrărilor şi, de-abia, apoi execuţia. Cât va mai dura, nu se ştie.
Cum trecem drumul naţional?
Un alt aspect destul de periculos al circulaţiei din zona Aeroportului Craiova este faptul că cei care merg cu autobuzele de pe traseul 9 şi coboară, cum este normal, pe partea de vizavi de aeroport, nu au pe unde să traverseze pentru a ajunge la aeroport ori pur şi simplu pe cealaltă parte a drumului. Aceştia îşi asumă riscul de a traversa drumul naţional prin locuri interzise şi se expun pericolelor din zonă. Întrebaţi dacă există solicitări pentru o trecere de pietoni în zona Aeroportului Craiova, CNADNR SA a răspuns scurt şi sec: „Realizarea trecerilor de pietoni nu intră în atribuţiile CNADNR SA, fiind de competenţa Poliţiei Rutiere”.
La rândul său, inspectorul de poliţie Sorin Gae, reprezentantul Biroului Poliţiei Rutiere Craiova în Comisia de Sistematizare a Circulaţiei, a explicat că nu s-a primit nicio solicitare pentru realizarea unei treceri de pietoni în zonă. Dacă aceasta ar fi existat, ar fi trebuit să fie înaintată către CNADNR, care trebuie să îşi dea acceptul pentru orice solicitare legată de drumul pe care îl administrează. Oricum ar fi, traversarea DN65 în zona aeroportului rămâne un pericol.