Senatorul liberal Mario Ovidiu Oprea atrage atenţia premierului Dacian Cioloş, dar şi directorului general interimar al CNADNR, Cătălin Homor, asupra întârzierii finalizării lucrărilor la Centura de Sud a Craiovei. Oprea le-a adresat celor doi scrisori deschise prin care le cere să se implice în vederea găsirii unor soluţii pentru ca acest drum să fie dat traficului rutier.
“În calitate de reprezentant al judeţului Dolj în Senatul României, mă declar preocupat de imposibilitatea finalizării lucrărilor la Centura de Sud a Craiovei, proiect care reprezintă un angajament asumat de statul român în fata investitorilor de la Ford. Concret, dacă până la finalul lunii în curs, legătura dintre DN 6 Craiova-Caracal şi DN 65 Craiova-Piteşti nu devine una funcţională, cele două treimi de fonduri europene din valoarea totală de 12 milioane de euro a lucrării, vor trebui returnate. Din date oficiale furnizate de CNADNR, înţeleg că după apariţia fisurilor în şosea din cauza utilizării unui pământ neconform, constructorul a decis sistarea lucrărilor. Acelaşi constructor care înainte a lăsat un stâlp în mijlocul centurii şi a turnat asfalt în jurul său. Mai mult, acest proiect nu poate fi concretizat, lucrările neputând fi continuate fără contractarea unui nou inginer de şantier, contractul pentru perioada de supervizare expirând la data de 28 nov. 2015. Consider că neregulile constatate la constructor pe parcursul derulării lucrărilor trebuie sancţionate, la fel cum trebuie evitată şi restituirea banilor europeni care, practic, anulează orice altă acţiune viitoare menită să ducă la bun sfârşit acest proiect.
Domnule prim ministru, vă rog insistent să vă aplecaţi atenţia asupra găsirii unei soluţii privind finalizarea lucrărilor, pentru că acest obiectiv prioritar să se transforme dintr-un eşec, într-o importantă realizare”, se arată în scrisoarea adresată de către senatorul liberal premierului Dacian Cioloş.
De asemenea, Mario Oprea îi cere directorului interimar al CNADNR să explice ce măsuri ia Compania pentru ca lucrările să fie duse la bun sfârşit şi ce măsuri ia împotriva constructorului care „a încălcat clauzele contractuale”.
“Întrega comunitate s-ar bucura că întregul proiect să nu devină un eşec. Acest proiect care valorează 12 milioane de euro, din care două treimi sunt bani europeni ar trebui să vă determine să luaţi măsuri de ordin legal împotriva constructorului contractat. Acesta este un proiect de maximă importanţă, iar dacă până la sfârşitul lunii în curs, lucrările nu se finalizează, fondurile europene vor trebui returnate. Mai mult, funcţionalitatea Centurii de Sud a Craiovei reprezintă un angajament al statului român asumat faţă de investitorii Ford din Dolj. Din date oficiale, înţeleg că după apariţia fisurilor în şosea din cauza utilizării unui pământ neconform, constructorul a decis sistarea lucrărilor. Acelaşi constructor care înainte a lăsat un stâlp în mijlocul centurii şi a turnat asfalt în jurul său. Mai mult, aceasta centură care ar asigura legătura dintre DN 6 Craiova-Caracal şi DN 65 Craiova-Pitesti nu poate fi concretizata, lucrările neputând fi continuate fără contractarea unui nou inginer de şantier. Aş dori să-mi comunicaţi care este stadiul demersurilor pentru reluarea procesului de achiziţie a serviciilor de supervizare. De asemenea, consider că într-un stat de drept, trebuie folosite pârghiile legale de care dispuneţi pentru a lua măsuri ce includ chemarea în instanţă a firmei Secol Srl şi invocarea clauzelor contractuale ce au fost încălcate. Neregulile constatate nu pot fi trecute cu vederea, motiv pentru care doresc să cunosc poziţia CNADNR în faţa acestui prejudiciu imens”, se arată în scrisoarea deschisă transmisă de Mario Oprea lui Cătălin Homor.