Au fost afişate rezultatele parţiale ale concursului de titularizare din acest an. Din cei peste 1.000 de candidaţi înscrişi pentru a susţine proba scrisă, doar 641 de lucrări au fost trimise spre evaluare, întrucât, aproximativ 200 dintre candidaţi au absentat, trei au fost eliminaţi pentru fraudă, iar 105 au renunţat să mai susţină proba după prima oră de concurs.
“Avem primele rezultate la concursul pentru ocuparea posturilor catedrelor vacante rezervată în concurs naţional, cu foarte mari pretenţii, dar cu posturi puţine titularizabile, ce este drept, din partea judeţului nostru. Am avut 641 de lucrări trimise spre evaluare. De ce acest lucru? Pentru că, deşi numărul de candidaţi înscrişi la acest concurs naţional a fost mult mai mare, validaţi pentru proba scrisă nu au fost decât 749 de candidaţi. Dintre aceştia 189 au absentat în ziua respectivă, 3 candidaţi au fost eliminaţi pentru fraudă, 105 candidaţi s-au retras după o oră de concurs astfel încât lucrările lor nu au mai fost trimise spre evaluare. Am avut, aşa cum am spus, 641 de lucrări trimise spre evaluare. Au fost evaluate, în final, un număr de 639, două dintre ele fiind evaluate în centrele de evaluare. Ne-am interesat, avem şi motivele pentru care aceste lucrări au fost evaluate, ele sunt motive legale”, a spus Janina Vaşcu, preşedintele comisiei judeţene pentru mobilitatea personalului didactic.
8 note de 10, niciun post titularizabil
Anul acesta, 7 dintre candidaţi au reuşit să obţină nota maximă la proba scrisă la Matematică iar o singură persoană a luat 10 la Geografie. Deşi au rezultate foarte bune la examenul de titularizare, mulţi dintre candidaţi nu au posturi titularizabile.
“Avem şi şapte note de 10 la disciplina Matematică, este o onoare, o mândrie pentru noi, pentru profesorii noştri de matematică care au obţinut aceste note mari, frumoase. Din păcate, nu avem posturi titularizabile de ani buni la disciplina Matematică. La fel, o notă frumoasă, o notă de 10 avem şi la disciplina Geografie, din păcate neavând nici la această disciplină post titularizabil. Posturi titularizabile, anul acesta, avem 28, trei dintre ele fiind la învăţământ preşcolar, adică pentru doamnele educatoare, două dintre ele la învăţământul primar, pentru domnii învăţători. De asemenea, avem un număr mare de posturi, 11 la muzică instrumentală, am avut anul acesta doi candidaţi, însă, am văzut din prima statistică pe care am urmărit-o că niciunul dintre ei nu a obţinut notă de titularizare. Procentul notelor peste 7 care le-ar permite titularizarea candidaţilor este unul destul de bun, este peste 50%, avem 51,33% note peste 7, note care să le permită anul acesta să ocupe o catedră în învăţământ. În judeţul nostru avem, de asemenea, tot un procent foarte frumos 81,44%, acestea fiind notele peste 5. Note de 5 avem 117, ca şi procent 18,25%, dintre candidaţii care au avut lucrările evaluate”, a mai spus Janina Vaşcu.
1,30 – cea mai mică notă
Şi de această dată au fost aspiranţi la postul de profesor, care au obţinut note nedemne de o asemenea titulatură. De exemplu, cea mai mică notă a obţinut-o una dintre candidate, care a luat 1,30 la proba scrisă la Chimie.
“Cea mai mică notă a fost 1,30, din păcate au existat şi aceste note. Motivele de anulare a lucrărilor, aşa cum am spus, au fost legale, una dintre ele nu a respectat indicaţiile metodologice în ceea ce priveşte transcrierea disciplinei pe foaia de examen, iar cea de-a doua lucrare anulată are înscris un nume propriu şi un nume de unitate şcolară pe pagina a treia a lucrării sale. Următorul pas va fi şedinţa publică pentru titularizare. Aceste şedinţe vor fi în data de 8 şi de 9 august. În această şedinţă publică vom face repartizarea pe cele 28 de posturi titularizabile la nivelul judeţului Dolj. Candidaţii care au obţinut note de zece, o parte dintre ei, sunt deja titulari în învăţământ, dar participă la aceste concursuri de titularizare pentru a obţine o notă cât mai mare şi a beneficia de detaşare în funcţie de nota pe care au obţinut-o la acest concurs de titularizare, alţii, pentru suplinire, aceasta este perspectiva, alta nu avem în judeţul Dolj, la ora aceasta pentru disciplina Matematică. Numărul elevilor este în scădere, ştim că avem o clasă care tocmai a încheiat clasa a III-a, acum, şi intră, începând cu 1 septembrie în clasa a IV-a, cu un număr mult mai mic de elevi. În momentul în care aceşti copii vor ajunge la gimnaziu şi mai departe la liceu se va observa o scădere a numărului de posturi şi implicit o mare restructurare la nivelul profesorilor. Pentru suplinire, de fapt totalul de posturi, număr de ore, fracţiuni de catedre, 762 de astfel de posturi, dintre aceste 242 sunt complete şi doar 28 sunt titularizabile”, a declarat Janina Vaşcu.
Deşi momentan nu există decât 28 de posturi titularizabile, preşedintele comisiei judeţene pentru mobilitatea personalului didactic, este de părere că, pe parcurs, pot apărea posturi pentru suplinire.
“Nu putem spune că nu există posturi nici măcar pentru suplinire, pentru că, la un moment dat, la fiecare disciplină pot apărea posturi pentru suplinire, însă ştim ce implică această mişcare a personalului didactic. Tocmai cuvântul “mişcare” ne indică faptul că, până la începerea anului şcolar, cadrele didacţice care sunt titulare pe anumite posturi, catedre, pot pleca în alte judeţe, sau chiar în interiorul judeţului se pot mişca de pe un post pe altul şi atunci există această posibilitate de a apărea posturi libere. Există posibilitatea concediilor fără plată, a concediilor creştere, îngrijire copil, sunt situaţii peste situaţii. Au fost mulţi candidaţi şi la limba română, nu a fost niciun post, încă mai avem de rezolvat situaţii ale cadrelor didactice care s-au aflat în restrângere de activitate pentru anul şcolar 2016-2017 şi care în şedinţă publică nu au putut fi rezolvate pe posturi titularizabile la momentul respectiv, au optat singure, printr-o cerere, că sunt de acord cu o detaşare în interesul învăţământului, în luna august”, a precizat Janina Vaşcu.
Rezultatele finale ale concursului de titularizare vor fi afişate pe data de 3 august.