Proiectant: Peroanele de tramvai din Craiova au respectat normativele în vigoare

Redactia

Peroanele pentru linia de tramvai din Craiova au respectat STAS-ul general valabil pentru astfel de construcţii din România. Conform reprezentanţilor municipalităţii, normativele vehiculate care nu s-ar fi respectat, 1/2007, au fost realizate doar pentru Regia Autonomă de Transport Bucureşti. Distanţa mare care apare, însă, între peron şi tramvai este dată de faptul că această cale de rulare a fost proiectată astfel încât pe ea să încapă atât tramvaiele model vechi, care circulă în Craiova şi sunt mai înguste, cât şi cele noi pe care RAT SRL ar urma să le achiziţioneze pe fonduri europene, care sunt mai late.

Primăria Craiova a emis două comunicate de presă prin care a încercat să lămurească problema peroanelor alăturate liniei de tramvai şi a distanţei mari dintre acestea şi tramvaie în sine. În primul dintre ele se vorbeşte despre peroanele tramvaielor şi cum au fost acestea realizate, dar şi ce măsuri se vor lua pe viitor pentru siguranţa pasagerilor.

„Beneficiarul a cerut proiectantului punct de vedere referitor la modul de realizare a proiectului peroanelor de tramvai, documentele tehnice care au stat la baza proiectării, precum şi modul cum acestea au fost respectate. În acest sens a fost transmisă adresa cu nr. 84797/11.05.2016, prin care sunt făcute câteva precizări cu referire la cele solicitate. Astfel, proiectantul menţionează: „În proiectul tehnic, peroanele de tramvai au fost proiectate în conformitate cu legislaţia în vigoare: „Ghidul de Proiectare şi Execuţie pentru Construcţiile aferente căii de rulare a tramvaielor, satisfacerea exigenţelor de calitate – indicativ GP 046 – 99”, ghid care prevede la pct. 3.29 o lăţime minimă de 1,2m pentru artere de circulaţie şi minim 1,5m pentru artere noi de circulaţie”. Este de specificat faptul că noile peroane de tramvai realizate pe Calea Bucureşti au lăţimea de 1,5m măsurată pe amprenta la nivelul carosabilului a peronului, faţă de care sunt reprezentate toate cotele de reper în profil transversal ale elementelor străzii”, se arată în comunicat.

 

NR 01-2007 este în fapt un normativ local pentru municipiul Bucureşti”

În comunicat se face precizarea că documentaţia la care s-a făcut referire în mass-media, NR 01-2007, este una valabilă doar pentru municipiul Bucureşti.

„Documentaţia tehnică de proiectare care a fost mereu vehiculată atât în articolele Media cât şi de alte instituţii, NR 01-2007, este în fapt un normativ local pentru municipiul Bucureşti, respectiv pentru R.A.T.B., care are la bază inclusiv acest GP 046 – 99. Diferenţa dintre aceste două documentaţii tehnice este aceea că GP 046 – 99 a fost aprobat prin Ordinul nr. 77-N-13.10.1998 al Ministrului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului Nicolae Noica (având Avizul Consilului Tehnico-Ştiinţific), fiind inclus în „Lista Reglementărilor Tehnice în Construcţii” a M.D.R.A.P., şi a fost publicat în Buletinul Construcţiilor, Vol.7 din 2000, iar NR 01-2007 este întocmit de către un inginer pentru completarea, actualizarea şi înlocuirea „Instrucţiunilor tehnice departamentale pentru proiectarea şi construcţia liniilor de tramvai (indicativ P.D. 164-1987) la R.A.T.B., neavând girul ministerului sau al vreunui organism de reglementare de specialitate. În consecinţă, având în vedere aspectele menţionate, proiectarea a fost realizată în conformitate cu reglementările unor normative tehnice, în vigoare, aprobate de organisme de specialitate. Peroanele de tramvai, proiectate în baza GP 046 – 99, au fost executate conform proiectului tehnic, iar recepţia la terminarea lucrărilor a fost admisă ca urmare a procesului-verbal nr. 78026/27.04.2016. Proiectantul menţionează, de asemenea, în adresa nr. 84797/11.05.2016, faptul că a avut în vedere achiziţionarea, ulterior execuţiei, a unor tramvaie moderne ce au lăţimi gabaritice până la 2,65 m (comparativ cu cele existente care au 2,2m lăţime) şi face trimiteri la mai mulţi producători europeni de material rulant, specificând că peroanele au fost amplasate astfel încât să fie asigurată circulaţia atât pentru tramvaiele clasice cât şi pentru garniturile moderne. Referitor la incomoditatea urcării şi coborârii din tramvaie, cauzată totuşi de distanţa semnificativă dintre marginea peroanelor şi scările tramvaielor, urmează ca împreună cu toţi factorii implicaţi: proiectant, executant lucrări, operator de transport şi în primul rând A.D.R. S-V Oltenia, să fie identificată cea mai bună variantă pentru a reduce riscul producerii unor evenimente nedorite la accesul în şi din incinta vagonului de tramvai”, informează municipalitatea în primul comunicat.

 

Ce obiecţiuni au fost făcute la recepţia străzii Calea Bucureşti

Cel de-al doilea comunicat lămureşte obiecţiunile cu care s-a realizat recepţia lucrării de reabilitare a străzii Calea Bucureşti din data de 27 aprilie.

„Menţiunile respective se referă la aspecte ce vizează atât intervenţii de remediere: la partea carosabilă, prin refacerea unor suprafeţe; la alveolele de autobuz şi în unele spaţii de parcare; aducerea la cotă a unor cămine carosabile prin înlocuirea unor borduri la separarea spaţiului carosabil de trotuare şi la delimitrea zonei verzi de trotuar; reducerea la starea iniţială a unor suprafeţe de trotuar în urma pozării cablurilor subterane; refacerea unor marcaje rutiere şi repoziţionarea unor indicatoare rutiere care se mai află la o înălţime necorespunzătoare. Executantul lucrărilor a trecut la remedierea aspectelor semnalate urmând ca până la data de 20 mai să ne comunice finalizarea remedierilor”, se arată în cel de-al doilea comunicat.

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol