Nici nu a fost bine repus tramvaiul pe şine că au şi apărut problemele. Miercuri, ziua în care a fost reluată, după trei ani, circulaţia tramvaielor în Craiova, două maşini s-au tamponat pe calea de rulare, una dintre ele ajungând pe scuarul care separă sensurile de mers pe Calea Bucureşti. Circulaţia tramvaiului a fost blocată până când cele două maşini implicate în accident au fost mutate.
Joi seara, o şoferiţă care se grăbea să ajungă la mall şi-a parcat maşina pe calea de rulare a tramvaiului, blocând ambele linii, în zona Pod Electro. Pentru că blocase circulaţia tramvaiului, a fost chemată Poliţia Rutieră. În cele din urmă, şoferiţa a fost anunţată prin staţia din mall că trebuie să îşi mute maşina. Femeia, de 32 ani, s-a ales cu dosar penal.
Un caz similiar s-a petrecut sâmbătă, în aceeaşi zonă, un şofer blocând circulaţia tramvaiului.
Pe de altă parte, vineri, unul dintre tramvaiele modernizate de Regia Autonomă de Transport (RAT) s-a defectat pe traseu. Tramvaiul se afla la prima cursă. Conducerea RAT a fost nevoită să îl tracteze până la depou cu o autobasculantă.
Potrivit directorului RAT Craiova, Sorin Manda, a fost vorba de o defecţiune a chopperului.
„În timpul probelor pe care le-am făcut înainte de a relua circulaţia tramvaielor în Craiova, au fost sesizate unele probleme la acest tramvai. Chopperele au fost montate printr-un proiect european în perioada 2008-2013, iar firma care le-a montat se ocupă şi de mentenanţa lor. Vineri i-am rugat să vină să îl verifice şi să îl repare dacă este nevoie. La ora 16 ne-au spus că este totul în regulă şi am trimis tramvaiul în cursă. A reuşit să parcurgă traseul doar dus. La întoarcere a rămăs fără alimentare electrică şi l-am tractat până la depou. Astfel de defecţiuni sunt, din păcate, inerente având în vedere parcul învechit de care dispunem. Aşteptăm deschiderea liniilor de finanţare pe fonduri europene pentru a putea achiziţiona tramvaie noi. Angajaţii Regiei când au reabilitat tramvaiele, au lucrat la partea de interior, la scaune, podea, iluminat şi la bandajele şi cuplajele de la roţi, dar nu au intervenit şi asupra sistemelor de alimentare cu energie electrică ale acestora”, a declarat Sorin Manda.
Primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu, a precizat, într-o postare pe Facebook:
“Toate trenurile, tramvaiele, troleibuzele pot prezenta diverse "simptome" când intră pe șine după modernizări. De aceea se fac probe în stand și în parcurs. Ieri, ni s-a defectat și nouă un tramvai. Niciun tramvai din Craiova nu a fost modernizat la partea electrica. Așteptăm guvernul tehnocrat să se trezească din amorțeală și să ne deschidă liniile de finanțare europeană pentru a putea achiziționa tramvaie și autobuze noi pe fonduri europene. De la începutul anului și până acum, România nu a accesat un singur euro din cauza incompetenței crase a actualilor miniștri și a faptului că blochează premeditat programele europene pe ciclul financiar 2014 -2020, deoarece nu prezintă ghidurile de finanţare!”.
Un astfel de caz s-a întâmplat, în 2012, la Cluj-Napoca unde un tramvai nou s-a defectat la câteva ore de la ieşirea în cursă.







