miercuri, octombrie 2, 2024

Ultima ora

Sport

Judeţul Dolj, fruntaş la nivel naţional

Primăvara nu a început prea bine pentru elevii de clasa a VIII-a. Simularea Evaluării Naţionale a înregistrat rezultate slabe în acest an. Este cel de-al treilea an consecutiv în care viitorii absolvenţi de clasa a opta susţin simulări la probele de Limba şi literatura română şi Matematică. Din fericire pentru aceştia, notele nu vor fi trecute în catalog, însă în fiecare instituţie de învăţământ rezultatele vor fi analizate împreună cu dascălii şi părinţii elevilor, în scopul obţinerii unor rezultate mai bune în vară.

 

Doljul, singurul judeţ din ţară cu două medii de zece

Judeţul Dolj este pe primul loc la nivel naţional, înregistrând două medii de zece la simularea Evaluării Naţionale. La Limba şi literatura română s-au obţinut, în judeţul Dolj, 16 note de zece, în timp ce la Matematică doar cinci elevi au reuşit să obţină nota maximă.

Policlinica Buna Vestire Craiova

,,Suntem pe primul loc în ţară, avem două medii de zece la simularea elevilor de clasa a opta. În total, în judeţul Dolj, 16 elevi au obţinut punctaj maxim la Limba şi literatura română, iar la Matematică avem cinci note de zece”, a declarat Lavinia Craioveanu, inspector şcolar general, ISJ Dolj.

 

Procent de promovare în Dolj– 46,65%

Potrivit ISJ DOLJ, judeţul Dolj se situează pe locul zece în ierarhia naţională cu un procent de 46,65% medii peste cinci şi două medii generale de 10, fiind singurul judeţ pe ţară cu două punctaje maxime, restul judeţelor având o singură medie de zece sau niciuna.

Topul instituţiilor de învăţământ fruntaşe unde s-au obţinut cele mai mari procente de promovare, în judeţul Dolj, sunt: Școala Gimnazială ,,Mircea Eliade” – 96,46%, Colegiul Naţional ,,Elena Cuza” – 94,29%, Școala Gimnazială ,,Gheorghe Țiţeica“- 92,11%.

 

Opt instituţii din Dolj, cu procent de promovare 0%

Și cum orice pădure are şi uscăturile sale, ca în fiecare an există şi unităţi şcolare al căror procent de promovare este zero. Într-un comunicat de presă al ISJ Dolj se arată că Școlile Gimnaziale Sălcuţa, Gogoşu, Coţofenii din Faţă, Caraula, ,,Nicolae Gh. Popescu” Întorsura, ,,Marin Sorescu” Bulzeşti, ,,Alecsandru Nicolaid” Mischii şi Liceul Tehnologic ,,Dimitrie Filişanu” Filiaşi au obţinut un procent de promovare 0%.

Cele două medii generale de zece au fost obţinute de elevi de la Școala Gimnazială ,,Mircea Eliade” şi Școala Gimnazială ,,Traian’’.

La Limba şi literature română procentul de promovare înregistrat în judeţul Dolj este de 60,95%, în timp ce la Matematică doar 38,02% dintre elevi au reuşit să obţină o notă peste cinci.

 

Procent de promovare la nivel naţional – 44,05%

 

Potrivit MEN, rata de prezenţă la simularea Evaluării Naţionale s-a situat la 90,71%: din totalul celor  187.006 elevi de clasa a VIII-a,  166.498 de elevi au participat la toate probele. Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 22.422 de medii între 5 şi 5,99, 19.109 medii între 6 şi 6,99, 15.985 de medii între 7 şi 7,99, 11.989 de medii între 8 şi 8,99, 3.850 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 medii de 10.

În ceea ce priveşte rezultalele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenţă – 90,71%) la proba de Limba şi literatura română, respectiv 32,60% (prezenţă – 90,20%) la Matematică. La proba de Limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obţină note peste 5. Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală – 60,57% (rată prezenţă – 90,10%), urmată de Brăila – 58,50% (rată prezenţă – 76,61%) şi Cluj – 55,33% (rată prezenţă – 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat, pe un fond de prezenţă de aproximativ 90%, în judeţele Vaslui – 31,22%, Tulcea – 32,67%, şi Călăraşi – 33,47%.

La nivel naţional, 73.342 de elevi (44,05%) au obţinut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale.

 

Rolul acestor simulări la Evaluarea Naţională este unul reglator, în sensul identificării de către elevi, profesori şi părinţi a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor pentru ca, ulterior, să se poată stabili planuri remediale individuale.

Inspectoratul Școlar Judeţean Dolj a solicitat tuturor unităţilor situaţia rezultatelor la simulare şi va concepe un raport ce include măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a: realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul judeţului; analiza, în cadrul şedinţelor cu directorii, a rezultatelor obţinute de fiecare şcoală, la simularea evaluării naţionale; elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către Inspectoratul Școlar; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs; personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale; efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării.

ISJ Dolj a anunţat că va efectua inspecţii şcolare de specialitate, care se vor desfăşura pe toată perioada de dinaintea Evaluărilor Naţionale şi vor urmări   aplicarea planurilor remediale la nivelul unităţilor de învăţământ, în special la acele unităţi cu rezultate foarte slabe.

 

De astăzi, încep simulările pentru elevii de clasa a XI-a şi a XII-a

Mai mult de atât, astăzi, încep simulările pentru elevii de clasa a XI-a şi a XII-a. Obiectivele simulării examenului de bacalaureat sunt familiarizarea elevilor din clasele terminale de liceu cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul învăţământului liceal, stabilirea nivelului real de pregătire atins, precum şi optimizarea pregătirii elevilor. Conform calendarului de desfăşurare a acestei simulări, astăzi este prevăzută proba scrisă la Limba şi literatura română. Marţi, 8 martie, se va desfăşura proba la Limba şi literatura maternă (pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale), iar miercuri, 9 martie, proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie). Joi, 10 martie, exclusiv pentru elevii clasei a XII-a, va avea loc proba la alegere a profilului şi specializării. Rezultatele vor fi comunicate elevilor în data de 18 martie. Notele obţinute nu se trec în catalog. În situaţia excepţională în care se doreşte acest lucru, elevul trebuie să solicite profesorului consemnarea notelor în catalog. În urma analizei rezultatelor, inspectoratele şcolare vor lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune. Subiectele sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen, parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi făcută, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de doi profesori din unităţile de învăţământ liceal în care elevii susţin evaluarea (unul dintre profesori fiind cel care predă la clasă).

 

 

Politica