Olguţa Vasilescu: Singurul adversar al unui primar este el însuşi

Redactia

Aşa cum v-am informat în ediţia de joi a cotidianului „Jurnalul Olteniei”, candidatura Liei Olguţa Vasilescu pentru un nou mandat în funcţia de primar al Municipiului Craiova a fost aprobată de Biroul Permanent Naţional al PSD. Şi, aşa cum s-a întâmplat cu aproape toţi cei care s-au înscris în cursa pentru această funcţie, în paginile noastre citiţi primul interviu acordat de Olguţa Vasilescu, în calitate de candidat, al PSD, pentru Primăria Craiovei.

Olguţa Vasilescu porneşte în cursa electorală cu avantajul sau dezavantajul faptului că de patru ani este primar al Craiovei. Dacă este un avantaj sau un dezavantaj se va decide la vot, de către craioveni. Preşedinte al PSD Craiova, Olguţa Vasilescu spune că are numai un oponent în aceste alegeri, pe ea însăşi.

„Singurul meu oponent sunt eu. Nu vorbesc neapărat de mine. În general, un primar nu are decât un adversar, pe el însuşi. Dacă nu a făcut bine populaţiei în patru ani de zile probabil aceasta se va răzbuna la vot. Dacă oamenii simt că oraşul s-a îndreptat în direcţia bună, probabil vor merge pe aceeaşi mână.

Stresul meu, în această campanie electorală, nu este pentru candidatura mea la primărie, pentru că sunt convinsă că nu vor fi niciun fel de probleme. Stresul meu se îndreaptă către majoritatea din Consiliul Local. Mi-aş dori foarte mult să am o majoritate confortabilă, aşa cum am avut-o în acest moment. Cât timp consiliul local nu este ostil îţi poţi duce la capăt proiectele. În momentul în care consilierii votează invers de ce îşi doreşte primarul, se întâmplă ce s-a întâmplat şi în alte localităţi din România, inclusiv în mandatul lui Traian Băsescu, dacă vă aduceţi aminte, el era primar de o culoare şi avea consiliul local de altă culoare. Ideea este că în asemenea condiţii nu se întâmplă nimic bine pentru localitatea respectivă. Deci, cei care vor să mă voteze ar fi bine să voteze şi consiliul local de aceeaşi culoare. Cei care vor să voteze un alt candidat la primar, e bine să-i dea lui consiliul”, a declarat Olguţa Vasilescu, într-un interviu acordat „Jurnalul Olteniei”.

Reporter (Rep.): Sunt o serie de lucrări începute de mult timp în oraş şi care nu s-au mai finalizat. Între acestea este Calea Bucureşti. Ce se întâmplă cu această lucrare? De ce este întârziată recepţia?

Olguţa Vasilescu (O.V.): „Este în curs de recepţionare, dar orice recepţie durează foarte mult, dacă lucrarea este mare. Avem o echipă de specialişti de la Primărie care merg să le ceară constructorilor să remedieze absolut toate disfuncţionalităţile. Și au fost disfuncţionalităţi. Capace de canal care tăiau refugiul de tramvai, care se remediază. A fost vălurită o porţiune în zona Viitorul care s-a rezolvat din toamnă. Văd că încă mai ţipă pentru ea, dar nu ştiu că s-a rezolvat deja. Problema a apărut acolo pentru că după ce s-a asfaltat poliţia rutieră a dat drumul foarte repede la circulaţia maşinilor şi, nefiind stratul bine uscat, s-a vălurit. Dar, încă din toamnă s-a rectificat. Mai este un refugiu care trebuie spart, la Universitate, pentru că era aceeaşi staţie de tramvai şi avea două refugii. Mai sunt câteva părţi de trotuare care încă au proleme. Până nu se remediază toate aceste deficienţe noi nu putem să le semnăm lor recepţia lucrării”.

 

Rep.: Şi parcarea subterană?

O.V.: “Este cam acelaşi lucru. Suntem în perioada recepţiei, constructorul trebuie să remedieze nişte lucruri pe care noi le-am cerut şi, de asemenea, trebuie să amenajeze zona de deasupra cu spaţiu verde. Deocamdată vremea nu a permis să se facă această amenajare, dar imediat ce avem o temperatură propice pentru a putea planta gazonul, o vom face şi atunci vom putea să le semnăm recepţia şi să dăm drumul la parcarea subterană”.

Rep.: O altă lucrare mult discutată şi pentru care a fost depusă şi o petiţie este cea din Bariera Vâlcii. Aici cum stau lucrurile?

O.V.: „Am primit o petiţie în condiţiile în care ei ştiau că se termină lucrările în Bariera Vâlcii şi au zis să pară că din cauza lor se termină. Nu. Se termină pentru că a intrat Tel Drum acolo, noi am schimbat firma care a câştigat licitaţia cu o altă firmă din acelaşi concern care a câştigat licitaţia. Nu puteam să schimbăm cu o firmă din afară, să organizăm o nouă licitaţie şi atunci a preluat Tel Drum. Se vede de când au preluat ei pentru că s-au mişcat foarte repede. Au reuşit să introducă 200 metri de ţeavă în aproximativ două săptămâni, în timp ce ceilalţi s-au chinuit un an de zile ca să facă aceeaşi lucrare. Chiar de astăzi (n.r. joi) a început partea de asfaltare, se pregăteşte terenul, se tasează, totul până în momentul în care vom avea peste 5 grade afară, consecutiv, ca să putem turna asfaltul. Este o chestiune de zile până se termină Bariera Vâlcii, important este că se lucrează foarte bine. Mai mult decât atât, intrăm cu pietruire pe celalalte străzi din Bariera Vâlcii, unde ne-a dat acceptul Compania de Apă şi a terminat de făcut toate branşamentele pentru canalizare şi apă potabilă, şi s-a câştigat la licitaţie încă o stradă, Parângului, pe care, de asemenea, va trebui să intrăm foarte repede cu asfaltare, imediat ce vremea ne permite. Aşadar, cam într-o lună, cartierul Bariera Vâlcii va fi finalizat cu totul: apă, canalizare şi o mare parte din străzi asfaltate”.

Rep.: Multe străzi din oraş au nevoie urgentă de reabilitări. Când vă veţi îndrepta şi către acestea?

O.V.: “Am dat deja drumul la lucrări pe mai multe străzi, trebuie să intre Aleea 4 Şimnic, unde până acum s-a întărit malul şi s-au pus stâlpii de iluminat, Eliza Opran, Izvorul Rece, Coşuna, Codlea, Crinului, se lucrează deja pe Bucovăţ şi este aproape să se termine şi pe Drumul Jiului. Mai avem, de asemenea Gârleşti, aici mai durează puţin întru-cât Compania de Apă mai are câteva branşamente de făcut, însă ea este deja licitată şi în momentul în care primim toate avizele putem să dăm drumul la lucrare. Mai avem de închis câteva lucrări, tot la periferie, avem strada Bărăganului, dar şi Tismana, am încercat ca în cartierele de la periferie să avem toate străzile principale asfaltate.

În ceea ce priveşte partea de cartiere, noi am sistat lucrările atunci când vremea nu ne-a mai permis să lucrăm, dar acum echipajele deja sunt în Craiova şi pot începe asfaltarea de unde au rămas. În cartierul Craioviţa Nouă, de exemplu, s-a asfaltat în proporţie de 65%, iar acum, exact de unde au rămas, din zona Orizont, vor merge mai departe. Echipajele nu vor ieşi din cartier până nu va fi finalizată toată lucrarea. Este valabil şi pentru 1 Mai şi pentru Valea Roşie, Brazdă, pentru toate cartierele. Lucrăm din nou, în fiecare cartier”.

Rep.: În Craiova mai sunt două mari lucrări în derulare. Mă refer la stadion şi la Parcul „Nicolae Romanescu”. Care este situaţia din teren, din aceste şantiere, în acest moment?

O.V. “Stadionul este într-un stadiu foarte avansat, s-a respectat graficul de lucrări. Asta înseamnă că în data de 25 noiembrie noi vom putea să facem recepţia. Avem asigurări că până în luna iunie va fi ridicat în totalitate. Rămâne ca în perioada iulie-octombrie să lucreze la interior, la montatul scaunelor, amenajarea tribunelor, copertina şi toate celelalte amenajări. La stadionul de atletism am dat o sistare de lucrări pe perioada iernii şi a trebuit să negociem cu cei de la stadionul mare ca să nu îi inunde de fiecare dată când lucrează. Ei deversau toată apa din pânza freatică pe care o scoteau în partea cealaltă, către stadionul mic. Din cauza aceasta nu au putut să finalizeze lucrarea. Nici noi nu i-am crezut iniţial pe constructorii de la stadionul mic că au această problemă, dar în momentul în care am dat ordin de sistare a lucrărilor am văzut că, într-adevăr, se inunda în continuare zona. Sunt puşi banii până în luna iunie ca să se finalizeze şi stadionul de atletism. E adevărat că partea de gazon va mai dura, până se va prinde gazonul, dar el va fi finalizat în luna iunie a acestui an”.

Rep.: Şi parcul?

O.V.: “Am avut de aşteptat un aviz de la Ministerul Culturii, care trebuie să sosească în aceste zile, pentru a putea lucra pe partea de borduri. Conform proiectului trebuia să fie bordură cioplită şi era imposibil să găsim o cantitate de 20.000 mp de bordură cioplită pentru că orice producător are nevoie de doi ani de zile pentru a o furniza şi atunci am cerut o altă soluţie. Constructorii aproape au terminat de introdus sistemul de canalizare, cu aspersoare, cu tot ce trebuie. S-au apucat de montarea gardului, au finalizat Căsuţa Grădinarului, lucrează la celelalte obiective, cum ar fi podeţele. Trebuie să sece lacul acum şi să pună piatră. Nu se va betona fundul lacului, dar partea vizibilă va fi un fel de bordură de piatră ca să pară natural. Nu cred că vom avea probleme cu partea de finalizare a Parcului Nicolae Romanescu. Imediat ce va veni avizul de la Ministerul Culturii vom putea să dăm din nou ordin de începere a lucrărilor şi din acel moment, mai au două luni”.

Chinezii au primit finanţare pentru cartierul de pe Caracal

Rep.: Aţi promis şi un cartier de locuinţe. Cartierul chinezesc, aşa cum îl numim noi, este de mai mult timp în stand-by. Lucrările au fost sistate din motive financiare. Se mai construieşte? Când?

O.V.: „S-a aprobat finanţarea de către o bancă din China. Ei, în acest moment, trebuie să reia contractele cu toţi cei care au lucrat, firmele subcontractoare, îşi refac şi contractele pe care le aveau cu ele ca să poată să înceapă să lucreze. Probabil că imediat ce va veni vremea bună şi îşi vor termina partea de contracte vor putea să înceapă să lucreze”.

Rep.: Candidaţi pentru un nou mandat de primar. De data aceasta, cu ce promisiuni?

O.V.: „Deocamdată promisiunile electorale pe care le-am făcut sunt realizate sau în curs de realizare. Am promis apă şi canalizare, iar la ora actuală avem introduşi 100 kilometri de reţea de apă şi 75 kilometri de canalizare. Până la finalul mandatului meu se va termina şi cu reţeaua de apă în aproape tot oraşul. Nu spun “tot oraşul” pentru că mai sunt câteva alei private care nu sunt încă în domeniul public şi atunci noi nu putem să introducem utilităţile pe ele. Începe şi Masterplanul II de canalizare care va mai însemna aproximativ 15% canalizare, pentru că, la fel, până la sfârşitul mandatului meu va fi în proporţie de 80% canalizarea finalizată în oraş.

Pentru mandatul următor mi-am propus să asfaltez toate aceste străzi pe care s-au introdus deja utilităţile. În rest, sunt proiectele preluate de la vechea administraţie pe care le-am continuat şi le-am dus la bun sfârşit. Pe zona de Centru Vechi am pornit cu un proiect al vechii administraţii, dar era în proporţie de aproximativ 20% faţă de ceea ce s-a realizat până la urmă aici. Şi sunt proiectele noi, pe care le-am început eu. La Spitalul Municipal am deja ordin de începere a lucrărilor. Este vorba de scheletul de la Spitalul de Boli Infecţioase. Va fi complet ridicat şi închis pe exterior până în luna iunie urmând ca interioarele şi partea de dotări să se facă până la sfârşitul anului. Până atunci vom avea acest spital gata. Mai este aducţiunea firului II Izvarna, şi astăzi am avut discuţii cu cei de la Compania de Apă, sunt în grafic cu parte de hârtii, ca să spun aşa, adică au terminat studiul de fezabilitate, partea de asistenţă tehnică. Până în luna iunie trebuie să scoată la licitaţie lucrarea. Este o lucrare foarte mare, pe 70 kilometri întindere, este cel mai mare contract din Europa de Est, de 123 milioane de euro, care va fi finalizat în anul 2018”.

 

Termo, în reorganizare

Primarul Craiovei ne-a vorbit şi despre situaţia de la Termo. Societatea a scăpat de faliment. Magistraţii Curţii de Apel Craiova au confirmat planul de reorganizare pe trei ani al administratorului judiciar.

„Admite apelurile, schimbă în tot sentinţa apelată în sensul că, în temeiul art. 139 din Legea nr. 85/2014, confirmă planul de reorganizare a debitorului SC TERMO CRAIOVA SRL, plan propus de debitor prin administratorul judiciar şi dispune reorganizarea activităţii debitorului în mod corespunzător pe o perioadă de 3 ani, dispune ca supravegherea activităţii debitorului exercitată de reprezentanţii săi legali să se facă de administratorul judiciar desemnat SIOMAX SPRL, în temeiul art. 144 alin.1 din Legea nr. 85/2014 obligă debitorul prin administratorul special şi administratorul judiciar să prezinte comitetului creditorilor rapoarte trimestriale asupra activităţii financiare a debitoarei, ulterior aprobării acestea urmând a fi depuse la dosar, în temeiul art. 144 alin. 2 din Legea nr. 85/2014 obligă administratorul judiciar să prezinte situaţia cheltuielilor efectuate pentru bunul mers al activităţii, în vederea recuperării acestora care va fi avizată de comitetul creditorilor, dispune efectuarea din oficiu a menţiunilor în registrul comerţului, respinge cererile de suspendare propriu -zise ca rămase fără obiect, în baza art. 1064 al 4 CPC dispune restituirea din oficiu a cauţiunilor consemnate cu recipisele nr: 1402283/1 din data de 22.10.2015, 1402273/1 din 22.10.2015, 1402396/1 din data de 22.10.2015, 740220/1 din data de 22.10.2015, definitivă”, se arată în decizia dată, miercuri, de instanţa craioveană.

Deşi momentan Termo nu se mai închide, municipalitatea va continua demersurile pentru ca noua societate să preia activitatea.

„Este şi nu este o veste bună. Noi până la urmă va trebui să ajungem la aceeaşi soluţie. Adică să transferăm totul pe o nouă societate comercială care să pornească descărcată de datorii, astfel încât să nu se mai plătească penalităţi către Complexul Energetic Oltenia şi să putem să o gestionăm de la zero, fără un deficit de 60 milioane euro cât a fost în momentul în care noi am preluat-o.

Partea cea mai bună este că trăgând de proces în instanţă am reuşit să trecem cu bine această iarnă pentru că dacă ar fi intrat în procedură de faliment ar fi însemnat stoparea agentului termic în Craiova”, a declarat Olguţa Vasilescu.

 

Câteva zile, fără apă caldă

Trecerea pe noua societate nu va fi uşoară, spune primarul, iar craiovenii vor fi nevoiţi să spele cu apă rece câteva zile.

„Este foarte posibil ca o perioadă de 2-3 zile să se întâmple o sistare de apă caldă până când reuşim să trecem pe noua societate. Noi am avut discuţii cu Complexul Energetic Oltenia ca perioada să fie cât mai scurtă, dacă se poate o zi, maxim două. Aceasta pentru că şi aici este o parte de documente. Ei or să furnizeze o perioadă agentul termic pe vechea societate, până la momentul în care se va face trecerea pe noua societate. Avem o perioadă scurtă în care va trebui să mutăm toţi angajaţii pe noua societate şi să facem şi o şedinţă de consiliul local de îndată, ca să transferăm patrimoniul care este în domeniul public al statului către noua societate comercială. Punctele termice şi conductele de pe întreg teritoriul oraşului sunt ale municipalităţii, în domeniul public al statului, deci ele nu pot fi înstrăinate nici măcar de către lichidator. Mai sunt două clădiri şi câteva maşini, utilaje pe care le are Termo şi care pot fi valorificate de către lichidator.

Pe de altă parte, noi am făcut o adresă către CEO ca ei să intre în parteneriat cu noi în noua societate comercială, astfel încât să avem şi producţia şi distribuţia în aceeaşi mână, pentru că aşa putem să luăm şi fonduri europene. Pe acelaşi model am transformat şi Regia de Transport în societate, tot pentru a putea accesa fonduri europene. În momentul în care se va publica ghidul de finanţare, noi suntem pregătiţi să accesăm fonduri europene pentru achiziţia de tramvaie şi autobuze noi”, a încheiat edilul-şef al urbei.

 

 

 

 

 

 

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol