Recepţia lucrărilor la Calea Bucureşti, întârziată

Redactia

Când în sfârşit craiovenii credeau că au scăpat de coşmarul cauzat de traficul de pe Calea Bucureşti, o veste proastă venită de la municipalitate le spulberă speranţele. Deşi vremea bună a ţinut cu firmele care s-au ocupat de lucrări, recepţia la Calea Bucureşti este întârziată din cauza deficienţelor constatate. Cea mai importantă arteră de circulaţie din Craiova, Calea Bucureşti, a fost reabilitată cu fonduri europene însă între timp au apărut o serie de deficienţe care împiedică recepţia lucrării şi care trebuie acum remediate de constructori, spun reprezentanţii Primăriei.

Proiectul de reabilitare pentru Calea Bucureşti a fost demarat în luna aprilie 2015.Valoarea totală a proiectului, conform contractului semnat în martie 2015, este de 35 de milioane de lei şi va fi recepţionat cu întârziere. Craiovenii nu pot beneficia încă de un carosabil impecabil, iar traficul este în continuare îngreunat din cauza lucrărilor la gurile de canal, care sunt în plină desfăşurare. Autorităţile spun că nici temperatura de afară nu este prielnică pentru turnarea asfaltului în zonele respective, asfel că recepţia lucrării va mai fi amânată.

"Recepţia lucrării la Calea Bucureşti nu este anunţată pentru că s-au constatat anumite deficienţe la calea de rulare, se lucrează deja la ridicarea gurilor de canal, la remedierile care au fost constatate de către dirigintele de şantier şi în momentul în care aceste lucrări vor fi gata, bineînţeles coroborate şi cu temperatura care să permită turnarea asfaltului în zonele respective, se va face anunţul pentru chemarea Comisiei de recepţie. Comisia de recepţie care va trebui să recepţioneze atât zona de asfalt, de rulare şi zona mediană de spaţiu verde cât şi firul de contact al tramvaiului pentru a putea să punem cât de curând în funcţiune tramvaiul,,- a declarat viceprimarul Mihail Genoiu.

Proiectul reamenajării pentru Calea Bucureşti i-a pus în dificultate pe reprezentanţii municipalităţii craiovene care ar trebui să recepţioneze la finalul execuţiei lucrărilor un singur trotuar. În documentaţia depusă pentru atragerea de fonduri europene nu a fost inclus şi al doilea trotuar astfel că reabilitarea acestuia urmează a se face din banii proveniţi de la bugetul local.

„Sunt mai multe trotuare care o să vedeţi că nu sunt reabilitate despre care mulţi cetăţeni au întrebat de ce nu s-a făcut lucrarea cum trebuie acolo. Acele zone, sunt zone care nu sunt prinse pe proiectul european, ele se vor amenaja după ce se termină proiectul european, după ce se face recepţia, după ce se predă amplasamentul de către Primărie,,- a spus viceprimarul.

Lucrările de reabilitare pentru Calea Bucureşti au fost executate de asocierea Martin Rose România SRL Timişoara – Delta ACM 93 SRL Bucureşti – Elektroline A.S. Praga (Cehia). Proiectul a vizat în principal reabilitarea sistemului de alimentare cu energie electrică pentru tramvaie, respectiv înlocuirea liniei de contact, pe ambele fire de circulaţie, situate de-a lungul bv. Decebal, Calea Bucureşti, bv. Nicolae Titulescu, Calea Severinului (până la PECO Severinului), amenajarea unor spaţii de parcare şi dotarea spaţiilor de parcare cu puncte de reîncărcare pentru autovehiculele cu motoare electrice sau hibrid, adiacent părţii carosabile în spaţiul aferent trotuarelor, pe zona cuprinsă între accesul la Electroputere Center şi Pasajul Electroputere şi respectiv în zona bl.T5 – bl.T6, cu asigurarea pentru 20% din vehiculele aflate în parcări a unor prize de reîncărcare a acumulatorilor pentru motoarele electrice/hibrid. De asemenea, proiectul a prevăzut crearea de piste pentru biciclete pe ambele sensuri de mers, pe o suprafaţa de aproximativ 5.000 mp, între bulevardele Carol şi Decebal. Reabilitarea carosabilului la Calea Bucureşti, pe sectorul de drum cuprins între bv. Carol I şi Pasajul Electroputere a fost un alt obiectiv.

Pentru Calea Bucureşti se va menţine numărul de benzi de circulaţie pe fiecare sens, însă cu reconfigurarea geometriilor intersecţiilor principale prin repoziţionarea a 9 peroane de tramvaie, aflate înainte de intersecţiile semaforizate, după traversarea intersecţiilor (în sensul de mers). Astfel, prin relocarea peroanelor şi diminuarea lăţimii trotuarelor în zona intersecţiilor se va crea o bandă auto suplimentară de stocaj la semafoare.

Viceprimarul a amintit şi stadiul lucrărilor din cartierul Bariera Vâlcii, care de asemenea este în lucru.

„Bariera Vâlcii e şi ea într-un stadiu avansat, s-au terminat lucrările de canalizare, s-a introdus în totalitate conducta de 1000. Se lucrează, la ora asta, la pregătirea terenului pentru asfaltare la trotuare, la carosabil, să înceapă exact în acelaşi timp când se va da drumul la staţiile de asfalt, să înceapă asfaltarea,,-a mai spus viceprimarul

 

 

 

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol