MĂSURI DE PRECAUŢIE PENTRU BĂTRÂNI

Redactia

Persoanele în vârstă sunt vulnerabile în cazul comiterii unui anumit gen de infracţiuni. De aceea este necesar ca acestea să cunoască şi să aplice anumite măsuri pentru a nu deveni o victimă.

Majoritatea persoanelor care sună la uşa dvs. sunt serioase şi au motive obiective. Dar, uneori, există indivizi care vin pe neanunţate, cu intenţia de a vă păcăli sau sustrage bunuri. Aceştia sunt hoţii care prin distragerea atenţiei sau atribuirea unor calităţi false, încearcă să ajungă în casele oamenilor pentru a le fura banii sau bunurile de valoare. Trebuie să fiţi întotdeauna atenţi şi precauţi atunci când cineva pe care nu îl cunoaşteţi sună la uşă. Acest tip de infractor este politicos şi pretinde a fi un reprezentant al unor autorităţi publice, companii de gaze, apă sau electricitate. Face parte din categoria persoanelor convingătoare şi insistente. Poate fi bărbat, femeie sau chiar un copil. Cere un pahar cu apă sau vrea să se spele pe mâini. Alţi infractori oferă produse promoţionale sau la un preţ redus. De fapt, aceşti indivizi certaţi cu legea folosesc orice poveste pentru a intra în casa dvs.

Un alt element care înlesneşte activitatea escrocilor este ţinuta elegantă, îngrijită pe care o afişează. Poate purta salopete sau însemne specifice unei companii/instituţii. Prin aceasta, ei creează impresia că şi deţin funcţii atunci când şi le atribuie. În fapt, ei nu doresc decât să inducă în eroare diverse persoane şi să obţină profituri prin încălcarea legii.

Cum să vă feriţi de infractorii care acţionează prin distragerea atenţiei

Înainte de a deschide, opriţi-vă şi gândiţi-vă dacă aşteptaţi pe cineva. Verificaţi dacă aţi blocat toate căile de acces în locuinţă. Uitaţi-vă prin vizorul uşii pentru a vedea cine este.

Dacă decideţi să deschideţi uşa, lanţul de la uşă trebuie să fie pus. Unii hoţi sună la persoanele în vârstă, care sunt mai vulnerabile, spunând că au nevoie urgent de ajutor. Acestea vă pot cere să le ajuţi în afara locuinţei, să intre în casă pentru a efectua un apel telefonic. 

Dacă vizitatorul pretinde că este reprezentatul unei autorităţi sau companii, întotdeauna solicitaţi şi verificaţi cu atenţie cartea de identitate sau legitimaţia de serviciu. Verificaţi dacă persoana din fotografie este aceeaşi cu cea care a sunat.
    
Păstraţi la îndemână o listă cu numere de telefon utile, cum ar fi cele de la companiile de gaz, electricitate şi serviciile de apă. Telefonaţi la companie şi verificaţi dacă urmează să efectueze o lucrare înainte de a deschide uşa, sau dacă aţi deschis, sunaţi şi verificaţi identitatea lucrătorilor lor, înainte de a le permite accesul în locuinţă.

 

sursa foto: seniorinet.ro

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol