Până la sfârşitul acestui an vor fi începute procedurile de licitaţii pentru centurile ocolitoare pentru Balş şi Slatina, reabilitarea podului peste râul Olt. Cel puţin acestea sunt promisiunile făcute de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, care a efectuat, marţi, o vizită la Slatina. Centura care să ocolească Balşul şi prin care traficul ar fi fluidizat ar putea fi realizată în anii următorii. Ministrul Transporturilor a făcut o vizită de evaluare a stării drumurilor naţionale şi a celui european ce traversează judeţul, declarând că cel mai probabil investiţia de 26 milioane de euro va fi anunţată pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) până la sfârşitul acestui an, scrie adevarul.ro.
Lucrarea prin care Podul Olt va fi reaparat este estimată la 8 milioane de euro, iar documentaţia pentru acest proiect este trimisă deja la ANRMAP (Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice), termenul în care licitaţia va putea fi făcută publică în SEAP fiind estimat la cel mult o lună.
S-a vorbit însă şi de contestaţiile care ar pune beţe în roate lucrărilor, „aşa cum s-a întâmplat în cazul centurii ocolitoare a Bacăului”, a precizat ministrul. Ministrul Transporturilor a fost însoţit şi de şeful CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România) – Narcis Neaga,
Se caută însă o variantă de ocolire, fiind pusă în discuţie opţiunea barajului de la Arceşti.
„N-o să închidem nicidecum accesul până când n-o să găsim o variantă viabilă”, a dat ministrul asigurări.
Ministrul a spus că trebuie găsită o soluţie pentru intersecţia drumului european E 574 cu drumul naţional 64 (Caracal – Râmnicu Vâlcea), de pe raza localităţii Găneasa, intersecţie în care, de-a lungul anilor, au avut loc accidente, cu pierderi de vieţi omeneşti, mai scrie adevarul.ro
„Va trebui ca până la sfârşitul anului să facem studiul de fezabilitate, documentaţia tehnică, iar anul viitor să construim efectiv acolo un sens giratoriu. Teren există, nu este o problemă, aparţine comunei, aşa că nu va fi o problemă să fie transferat ministerului şi să ne apucăm de treabă”, a declarat Matache.
Pentru o altă intersecţie, de data aceasta aflată la intrarea în oraşul Balş (la Bobiceşti), lucrurile nu sunt la fel de clare, aici problema fiind, , terenul din proximitatea drumului european, care se află în proprietate privată.
Trei treceri la nivel cu calea ferată au nevoie de intervenţii urgente.
Pe ruta pe care s-a deplasat marţi ministrul, Corabia – Caracal – Balş – Slatina, a întâlnit trei probleme (doar pe segmentul Corabia – Caracal). Trecerea la nivel cu calea ferată aflată la intrarea în oraşul Corabia va beneficia de intervenţii, însă nu se ştie cum rămâne cu gropile din carosabil de pe drumurile naţionale care traversează judeţul. Această sarcină a fost lăsată pe seama subordonaţilor din secţia de drumuri care trebuie să întocmească un plan de măsuri, astfel încât pentru covoare asfaltice, reabilitări şi modernizări „să se identifice resursa financiară”.
Sensurile giratorii care să lege centura Caracalului de DN 6 este un alt proiect. Veşti tot aparent bune sunt şi despre sensurile giratorii omise, pur şi simplu, la proiectarea, şi prin urmare şi execuţia, centurii ocolitoare a Caracalului. Concret, sunt în faza de proiectare, deşi drumul a fost finalizat, dar fără giratorii nu poate fi legat de DN 6. DN 6 Craiova – Alexandria are şi el o problemă, pe segmentul din judeţul Olt, la care a lucrat o firmă care astăzi este falimentară, lucrările fiind încă nefinalizate. Despre această problemă ministrul a spus că preferă să nu dea niciun termen.
Autostrada Piteşti – Craiova, o promisiune lansată de către PSD în campania electorală avansată rămâne încă la acelaşi stadiu din vară: se analizează cele patru oferte rămase în cursă, posibil ca până la sfârşitul anului să se stabilească şi câştigătorul. „Mai vedem cu contestaţiile”, a spus ministrul.







