SNTFC CFR Călători – Trenurile ruşinii!!!

Redactia

CFR Călători ne îndeamnă: „Călătoriţi cu trenul!!!”. „Condiţiile de călătorie sunt excelente”, ne promit responsabilii de la Bucureşti. Numai că, nu în toate garniturile găseşti condiţiile "excelente".

Unde mai găseşti asemenea condiţii de transport? Deschizi, nu deschizi uşa de la WC-uri, mirosul de „parfum” se împrăştie în tot vagonul. Pentru gunoi, nici nu trebuie să cauţi un coş, îl poţi arunca pe jos, ba poate mai ai norocul să te aşezi pe un scaun pe care a fost pusă gumă de mestecat de către un „binevoitor”.
De când nu v-aţi mai simţit înghesuit şi îmbrâncit când coborâţi sau urcaţi în tren, pe peron? Vreţi să auziţi manele la maxim şi să simţiţi „after shave” cu miros de transpiraţie, atunci călătoriţi cu trenul.

CFR Călători anunţa mai deunăzi cu surle şi trâmbiţe că a achiziţionat vagoane noi, modernizate, cu trepte, fără tetiere, fără mânere, cu geamuri blocate, cu WC-uri înfundate şi frumos mirositoare, iar lista poate continua cu „modernizările”. Ba mai mult, compania feroviară promite ca, până în 2017, climatizarea să fie asigurată în toate garniturile, inclusiv în cele de tip Regio, având în acest sens, în  pregătire un amplu program de dotare a trenurilor cu aer condiţionat, în baza unui ordin de ministru.

"Pe perioada de vară, au fost foarte multe reclamaţii referitoare la aerul condiţionat (în trenuri — n. r.), foarte multe probleme. Majoritatea problemelor s-a rezolvat în timpul parcursului, însă unele chiar nu au putut fi rezolvate, iar în aceste situaţii s-au luat măsuri de a muta călătorii în alte vagoane, pe locurile rămase libere, unde clima funcţiona corespunzător. Să sperăm că aceste deficienţe nu vor mai apărea. Acum avem şi fonduri alocate pentru a realiza licitaţii numai pentru climă şi trebuie să mai ţinem cont de un lucru care ne presează: din 2017 trebuie să avem toate vagoanele, inclusiv trenurile Regio, cu clima în funcţiune. Este un ordin al ministrului, 723 din 2015, care modifică alt ordin al ministrului Transporturilor, nr. 153 din 2011, care prevede acest lucru, iar noi deja am început pregătirile", explica zilele trecute şeful CFR Călători, Iosif Szentes.

Călătorii nu se plâng, însă, doar de lipsa aerului condiţionat. Probleme sunt multe. 

„Nu sunt negativistă de felul meu, ba sunt chiar optimistă, sper întotdeauna în mai bine. Însă călătoria cu trenul 2080, de la Târgu Jiu până la Craiova, mi-a alungat orice stare de bine. Mirosul persistent de amoniac pe tot parcursul călătoriei (provenind de la WC), dar şi aspectul hidos al vagonului m-au trimis într-o altă epocă şi mi-au lăsat impresia de sărăcie şi de incompetenţă. Bineînţeles şi drumul la întoarcere va fi în aceleaşi condiţii, în acelaşi vagon”, spunea tanti Floarea, o pensionară care venea de la Târgu Jiu şi mergea la SCJU Craiova, la un control medical.

Dar una peste alta, călătoria cu trenul, trebuie şă recunoaştem, este cea mai sigură, încă şi cea mai ieftină, cu toate că  majoritatea trenurilor „REGIO” arată jalnic. Ce-i drept e şi vina călătorilor. Dacă fiecare dintre noi ar respecta reguli minime de bun-simţ, de convieţuire, poate trenurile ar fi mai curate.

Și nu am mai vorbit de starea căilor ferate, vechi, uzate, din cauza cărora nu de puţine ori, trenurile înregistrează întârzieri fiind nevoite să reducă viteza. Aici, însă, ar fi nevoie de investiţii serioase în infrastructură, investiţii pe care nimeni nu pare dispus să le facă.                               

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol