Zborurile de pe Aeroportul Internațional Craiova se reiau din octombrie

Redactia

Pista Aeroportului Internațional Craiova aflată în reabilitare din luna iulie va fi dată în folosință anul acesta, în octombrie. Pe 25 octombrie, reprezentanții autorităților locale și firma care reabilitează pista de aeroport speră să fie gata calea de rulare și să fie pornit traficul aerian pe Aeroportul Internațional Craiova. Lucrările nu se opresc însă aici. Pe lângă reabilitarea actualei pistei de decolare-aterizare, va fi extinsă și platforma de îmbarcare-debarcare cu modernizarea instalaţiei de balizaj, construirea unui post de transformare, precum şi realizarea unui nou sistem de canalizare, o nouă stație de comandă a balizajului, refacerea și construirea acostamentelor pistei din zona de siguranță. Acestea ar fi gata undeva la finele lunii februarie 2016.

„Facem vizite pe șantier din momentul în care s-a început activitatea, iar cele 24 milioane de euro alocate pentru reabilitarea infrastructurii de mișcare a aeroportului din Craiova sunt pe un trend foarte bun, este o firmă care a câștigat această licitație, respectiv firma Azvi, o firmă spaniolă de tradiție, care are și lucrări similiare pe alte aeroporturi din țară, subcontractanți care au lucrat și la aeroportul din Milano. Ceea ce dorim să facem cu acești bani este un lucru deosebit și Aeroportul din Craiova să devină un lucru de rezervă al Bucureștiului și al Aeroportului Otopeni.Reabilitarea infrastructurii de mișcare nu înseamnă o simplă cosmetizare a pistei aeroportului, care a fost construită pentru avioane foarte ușoare și care în ultmii ani s-a dovedit că nu corespunde la tensiunile la care este supusă și la intensitatea avioanelor mari care trebuie să aterizeze. Acesta este motivul pentru care am și întrerupt zborurile pe principiul Safety First-Securitatea pasagerului în primul rând. Pentru etapa a doua avem alocați circa 90 milioane de euro prin care să realizăm al doilea terminal cu 52 milioane euro investiți acolo, cu tot ce este mai bun la momentul acela. Am reușit și colegii din aeroport au reușit să tragă cu aproape doi ani mai devreme această investiție astfel că anul viitor în luna aprilie va trebuie să depunem acest proiect, iar în următorii trei ani să se și construiască ceea ce vă spunem acum. Rugămintea noastră este către firma care lucrează, să tragă cât mai mult, iar din această toamnă să se poată zbura și pista să fie dată în folosință și celelalte lucrări să se poată derula în opt luni de la data începerii lucrărilor. Dar pista și infrastructura până la platformă să poată fi realizată în acest termen”, a declarat Ion Prioteasa, președintele CJ Dolj.

Directorul Aeroportului Internațional Craiova a explicat ce lucrări se realizează.

“Pista de aterizare-decolare va fi reabilitată , partea reamenajată vine chiar până lângă terminal, o parte din actuala platformă de îmbarcare-debarcare se va ridica cu zece centimetri de beton și va putea fi folosită atât pentru aviație comercială cât și pentru aviație de business. Platforma cea nouă, va fi utilizată numai pentru aviație comercială. Pe lângă partea de decolmatări, schimbare de dale deteriorate, crăpate, fisurate, sparte, după înlocuirea dalelor se începe așternerea straturilor de beton.Peste pista existentă se va așterne un strat de pânză de sticlă care să preia transmiterea fisurilor din adâncime către straturile superioare. Ideea este ca pista și calea de rulaj să fie reabilitate până la 24 octombrie, astfel încât pe 25 octombrie să putem relua zborurile. Extinderea platformei la care se lucrează deja să fie realizată în perioada următoare sub trafic. De asemenea reamenajarea părții din dreapta a platformei actuale poate fi realizată și după deschiderea zborului”, a declarat Mircea Dumitru, director Aeroportul Internațional Craiova.

Investiții noi

Au în plan și achiziționarea unor echipamente de întreținerea a suprafețelor de mișcare, un echipament mixt, lamă, mătură, aspirator, un autobuz de pasageri, încă o bandă de bagaje, un grup de pornire electric, un grup de pornire pe aer. „Dacă nu funcționează la o aeronavă partea electrică să putem să pornim pe aer, rotirea turbinei să nu fie pe motor electric ci pe jet de aer”, a detaliat directorul Mircea Dumitru.

De asemenea este prevăzută și achiziționarea unei mașini de pompieri.

„Sperăm ca până la finele lunii septembrie să putem spune mai multe despre o colaborare cu ISU Dolj astfel încât, sub umbrela CJ, să ajungem să îndeplinim categoria 9 de paza și stingerea incendiilor, ceea ce ne aduce la categoria pe care la ora actuală, în România nu o asigură decât Otopeni. Categoria 9 înseamnă posibilitatea de a avea în imediata apropiere suficiente utilaje, ambulanțe, utilaje de descarcerare astfel încât un eventual accident sau incident aviatic să poată fi ținut sub control, cu pierderi minime”, a mai precizat Mircea Dumitru.

Catering pentru aeronavă

O firmă de catering a solicitat concesionarea unei suprafețe în incinta aeroportului și au început construirea unei mici fabrici ca să se producem catering pentru aeronavă și să asigure și partea de catering pentru personalul care lucrează pe platforma aeroportului.

Contractul pentru reabilitarea infrastructurii de mișcare a aeroportului a fost semnat în luna iunie. Termenul de execuție este de opt luni de la data începerii lucrărilor, în luna iulie.

„Așa cum avem solicitat în contract cele două luni pentru proiectare s-au terminat, noi am preluat proiectul, s-a avizat și construcția, organizarea de șantier s-a realizat într-un termen scurt premergător lucrărilor, astfel încât în momentul în care avem la dispoziție pista integral pentru lucrări să putem fi pregătiți întrutotul. În șantier am început lucrările, componentele stației de preparare beton au venit, o parte vine până la sfârșitul săptămânii acesteia și începutul săptămânii viitoare.Prognozăm ca până pe 7 septembrie stația de pregătire beton să fie funcțională și să putem cere avizarea ei, astfel încât pe 29 septembrie când începe imobilizarea aeroportului să începem lucrările de betonare la pistă”, a declarat Bogdan Mitache, șef de șantier din partea firmei Azvi.

 

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol