Reprezentanţii Ford România au anunţat că au ajuns la o înţelegere cu sindicaliştii cu privire la programul de încetare voluntară a relaţiilor de muncă pentru 680 de angajaţi. Peste 490 de angajaţi ai fabricii de la Craiova au ales să plece de bună-voie din fabrică. Pentru a evita concedierea a altor 170, conducerea companiei a decis reducerea programului de lucru.
Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova şi pentru a avea control asupra costurilor operaţionale, Ford România a anunţat în luna noiembrie a anului trecut un program de încetare voluntară a relaţiilor de muncă, împreună cu un program de concediere pe motive economice, care a vizat aproximativ 680 de posturi. Peste 490 de angajaţi ai uzinei Ford Craiova au aplicat pentru programul de încetare voluntară a relaţiilor de muncă, iar cererile acestora au fost acceptate de către conducerea companiei noastre. Pentru a atinge ţinta de reducere de personal pentru 680 de posturi, Ford România a demarat încă de anul trecut un proces de consultări cu sindicatele. Ca urmare, confirmăm faptul că Ford România şi sindicatele au ajuns la o înţelegere cu privire la implementarea unui program de lucru redus la fabrica din Craiova, ceea ce permite companiei noastre să evite concedierea a aproximativ 170 de persoane. Programul redus de muncă va putea fi pus în practică după înregistrarea oficială a acestuia la autorităţile relevante. Pe parcursul acestui program de muncă redus, angajaţii vor fi remuneraţi conform prevederilor Contractului Colectiv de Muncă şi a legislaţiei în vigoare. Prin aceste măsuri se urmăreşte folosirea optimă a forţei de muncă din fabrica de la Craiova şi îndeplinirea condiţiilor actuale de producţie şi cele preconizate, în timp ce Ford continuă să caute oportunităţi pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova. Începând cu anul 2008 când a fost preluată uzina, Ford a transformat Craiova într-una dintre cele mai moderne facilităţi de producţie din Europa, investind peste 1 miliard de Euro în tehnologii avansate ce permit fabricii să construiască modele inovatoare precum Ford B-MAX şi motorul de 1,0 litri EcoBoost, câştigător al premiului Motorul Internaţional al Anului 2014, pentru a treia oară consecutiv.
Au anunţat reprezentanţii Ford România







