Aşa cum am prezentat săptămâna trecută, vânzarea mărţişoarelor a reprezentat un subiect delicat pentru conducerea Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Dolj. Deşi am solicitat un răspuns în termen cât mai scurt, l-am primit destul de târziu, astfel, vă prezentăm punctul de vedere al ANAF Dolj cu o oarecare întârziere, când mărţişoarele au dispărut de pe tarabe.
Conform Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Dolj, verificarea vânzării mărţişoarelor se realizează astfel:
În cadrul Agenţiei se înfiinţează Direcţia generală antifraudă fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuţii de prevenire şi combatere a actelor şi faptelor de evaziune fiscală şi fraudă fiscală şi vamală. Direcţia generală antifraudă fiscală se ocupă cu controlul operativ şi inopinat, care se efectuează de către inspectorii antifraudă.
Se arată în răspunsul dat solicitării noastre
Exceptaţi de la regula privind emiterea bonurilor fiscale
Reprezentanţii ANAF Dolj au arătat faptul că vânzătorii de mărţişoare sunt exceptaţi de la regula Codului Fiscului privind emiterea bonurilor fiscale.
Din răspunsul emis de către reprezentanţii ANAF, am mai putut extrage faptul că exista riscul de evaziune fiscală privind vânzarea mărţişoarelor.
Impozitele, taxele, contribuţiile şi alte sume datorate bugetului general consolidat se stabilesc în baza declaraţiei fiscale, prin decizie emisă de organul fiscal. Nedepunerea declaraţiei fiscale de către persoanele obligate, constituie un risc de evaziune fiscală.
Spune conducerea ANAF Dolj
Reamintim că de la 1 martie a apărut noul Cod Fiscal. Comercianţii care nu emit bonuri fiscale şi nu utilizează case de marcat riscă amenzi de până la 15.000 de lei şi suspendarea activităţii între o lună şi trei luni. Mai mult decât atât, pe perioada suspendării activităţii, magazinul va fi sigilat de inspectorii antifraudă, care vor afişa, de asemenea, un anunţ în acest sens. Amenzile pentru cei care nu respectă legislaţia privind bonurile fiscale sunt de maximum 60.000 de lei.
Există şi anumite activităţi care nu necesită utilizarea casei de marcat, însă în privinţa comercializării mărţişoarelor părerile sunt împărţite.







