Gust: «Oltenia este, astazi, asasinata economic de un Guvern muribund»

Redactia
4 Min Read
Aşa cum am spus de multe ori, în ultimele luni, ministrul Rus vinde iluzii oltenilor în legătură cu construcţia, sub forma unui parteneriat public-privat (PPP), a autostrăzii Olteniei. În forma finală a Master Planului General de Transport pe care a prezentat-o, marţea trecută, Comisiilor de Transport din Camera Deputaţilor şi Senat, domnul Rus vorbeşte despre realizarea prin PPP, la un cost de 899 milioane de euro fără TVA, a celor 121 de kilometri care să lege Piteştiul de Craiova. Evoluţiile, de la sfârşitul acestei săptămâni, îl dau de gol pe ministrul Transporturilor şi demonstrează că planurile sale în privinţa autostrăzii Olteniei sunt doar un exerciţiu de imaginaţie, care nu trece testul realităţii şi care nu valorează nici măcar cât hârtia pe care a fost tipărit. După comunicatul de presă sec al Ministerului Transporturilor, de sâmbătă, consider că amânarea construcţiei autostrăzii Comarnic – Braşov înseamnă şi sfârşitul iluziilor pentru autostrada Olteniei. Ministerul Transporturilor nu este capabil să gestioneze proiecte de parteneriat public-privat. Incapacitatea de a duce la bun sfârşit proiectul autostrăzii Comarnic – Braşov validează ce spun eu de câteva luni: suntem minţiţi pe faţă cu hărţi şi vorbe frumoase, în spatele cărora nu există nici cel mai mic sâmbure de adevăr. În ultimii ani, ni s-a tot spus că Braşov – Comarnic va funcţiona ca un model pentru restul de PPP-uri şi de aceea se întârzie derularea procedurilor şi desemnarea unui constructor pentru Piteşti – Craiova. Cu dispariţia proiectului Comarnic – Braşov dispare şi perspectiva soluţiei PPP pentru Craiova – Piteşti.
A declarat, într-un comunicat de presă, Florentin Gust
 
Acesta mai arată că acţiunile, inacţiunile Guvernului gonesc şi investitorii.
 
Niciun investitor nu-şi va risca banii şi reputaţia cu un Guvern nehotărât şi netransparent, care nu ştie ce are de făcut, cu experienţă zero în gestionarea de parteneriate public-private şi cu eşecuri pe linie în această privinţă. Niciun investitor suficient de puternic pentru a se implica în proiecte de tip PPP nu va mai veni, aici, ca să aştepte, cu anii, să fie respins cu superioritate şi aroganţă de Guvernul Ponta. România are astăzi un ministru al Transporturilor care nu învaţă meserie nici măcar la locul de muncă şi care, în plus, este lipsit şi de onestitate. Îi cer domnului Rus să iasă public şi să ne spună ce soluţie alternativă are pentru construcţia autostrăzii Olteniei, acum că ideea parteneriatului public-privat a fost definitiv îngropată de eşecul de la Comarnic – Braşov. Va mai fi această autostradă construită în anii următori sau ea este definitiv abandonată de Guvernul Ponta-Dragnea-Rus? Un singur lucru vreau să reţină domnii Ponta, Dragnea şi Rus: noi, oltenii, nu vom tăcea văzând că autostrada Olteniei nu se construieşte şi că suntem definitiv ignoraţi de Guvern. Le vom trece în buletin acestor trei domni titlurile de baroni ai sărăcirii Olteniei. Ce fac dânşii în acest moment înseamnă desindustrializarea Olteniei. Incompetenţa şi lipsa de interes ale Guvernului au făcut ca investitori precum Ford să stea cu bagajele făcute, răbdarea dispărând pe măsură ce promisiunile despre construcţia de autostrăzi, în zonă, au devenit tot mai gogonate. Oltenia este, astăzi, asasinată economic de un Guvern muribund, care nu înţelege cât de importantă este autostrada Piteşti – Craiova pentru crearea şi păstrarea locurilor de muncă.
Florentin Gust, deputat de Craiova
Share This Article