294 carduri au fost tipărite pentru pacienţii dializaţi în două centre de dializă, respectiv Centrul de dializă «Fresenius Nephrocare Craiova» şi «International Healthcare Sistems S.A.».
Începând cu data de 4 iulie, până în prezent, C.A.S. Dolj a distribuit un număr de 269 carduri, respectiv 170 pentru pacienţii din Centrul de dializă «Fresenius Nephrocare Craiova » şi 99 pentru pacienţii din Centrul de dializă «International Healthcare Sistems » S.A.
De asemenea, un număr de 22 carduri nu s-au distribuit întrucât pacienţii au decedat, iar alte trei carduri nu s-au distribuit întrucât pacienţii nu s-au prezentat la centrul de dializă, fiind plecaţi din localitate.
Acţiuni de control la SCJU Craiova
Pe durata lunii mai, o echipă mixtă de control formată din reprezentanţi ai C.A.S. Dolj şi D.S.P. Dolj a efectuat o acţiune de control la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova, Secţiile de Obstretică Ginecologie, ORL şi Chirurgie plastică. S-a constatat nerespectarea obligaţiilor contractuale prevăzute, conform cărora unitatea sanitară trebuie: să completeze corect şi la zi formularele utilizate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, respectiv cele privind evidenţele obligatorii, cele cu regim special şi cele tipizate;
Astfel, au fost identificate o serie de deficienţe privind modul de completare a FOCG-urilor şi a FSZ-urilor, Registrelor de protocoale operatorii.
Unitatea sanitară trebuie să furnizeze tratamentul adecvat cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi să prescrie la externare medicamentele cu şi fără contribuţie personală de care beneficiază asiguraţii, corespunzătoare denumirilor comune internaţionale aprobate prin hotărâre a Guvernului, informând în prealabil asiguratul despre tipurile şi efectele terapeutice ale medicamentelor pe care urmează să i le prescrie, în sensul că unitatea sanitară nu eliberează prescripţii medicale la externare. De asemenea, este necesar să verifice biletele de internare în ceea ce priveşte datele obligatorii pe care acestea trebuie să le cuprindă potrivit prevederilor legale în vigoare: au fost identificate bilete de internare nesemnate de medicul prescriptor, de pacient şi de medicul care preia cazul.
A declarat Cristina Mîndreci, purtător de cuvânt CAS Dolj
Pentru nerespectarea obligaţiilor contractuale, furnizorul a fost sancţionat cu reţinerea unei sume calculată prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de contract aferentă lunii în care s-au constatat deficienţele.
Au fost identificate servicii medicale clinice efectuate în ambulatoriul spitalului pe perioada internării pacienţilor, care au fost imputate unităţii sanitare. Au fost identificate şi prescripţii medicale acordate în regim ambulatoriu, pe perioada în care pacienţii figurau internaţi, fiind imputată contravaloarea medicamentelor respective.







