Motto: “…asupra celor ce ştiu să râdă, nici zeităţile întunericului nu au vreo putere !” (Dante)
Opera Română Craiova vă invită la Bărbierul din Sevilla (Il Barbiere di Siviglia) – operă bufă în trei acte scrisă de Gioachino Rossini în 1816, a cărei acţiune se petrece în Sevilla (Spania), la jumătatea secolului al XVIII-lea.
Libretul lui Cesare Sterbini are la bază piesa omonimă a lui Beaumarchais (1732 – 1799), care preia subiectul unei farse populare (Finta Pazza), transformându-l într-o capodoperă a comediei franceze, care a suscitat interesul a nu mai puţin de unsprezece compozitori. Cea mai reuşită variantă rămâne însă cea rossiniană, datorită geniului comic al marelui compozitor italian ce a reuşit să surprindă esenţa personajelor lui Beaumarchais.
Spectacolul va avea loc joi, 3 aprilie 2014, începând cu ora 19:00, în Sala Operei Române din Craiova, sub bagheta maestrului Alexandru Iosub. Regia: Arabela Tanase. Costume şi decoruri: Răsvan Drăgănescu.
Carismaticului Figaro, interpretat de Ştefan Ignat (Bucureşti), i se vor alătura artişti ai Operei craiovene îndrăgiţi de public şi apreciaţi de critici: Florian Ormenişan (Contele Almaviva), Diana Ţugui (Rosina), Sorin Drăniceanu (Don Basilio) şi un invitat de peste hotare – Peter Hercz(Budapesta) în rolul lui Bartolo.
Din distribuţie mai fac parte: Florentina Soare (debut în rolul Bertei), Ioan Cherata (Fiorello),Gabriel Marciu (Ofiţerul), Dan Cornescu (Ambrogio) şi Dragoş Drăniceanu (Notarul).
Îşi vor da concursul Orchestra şi Corul de bărbaţi ale Operei Române din Craiova.
Opera Bărbierul din Sevilla (Almaviva sau Precautiuni inutile) a fost compusă în doar 13 zile. Apropiîndu-se data premierei şi intrât în criză de timp, Rossini nu a mai avut timp şi pentru uvertură, astfel că a „împrumutat” fragmente din compoziţia sa scrisă cu 3 ani înainte – Aureliano în Palmira (1813), apoi folosite din nou în Elisabetta, regina Angliei (1815), reliefate „în final” în Bărbierul din Sevilla (1816). Premiera operei din 20 februarie 1816 (Teatro Argentina din Roma), criticată dur de adepţii lui Paisiello – şi el autorul unui Bărbier, a fost un eşec, însă la al doilea spectacol, în absenţa taberei adverse, publicul rămâne entuziasmat de montarea acestei opere care capătă succesul bine meritat.
Bărbierul din Sevilla rămâne cea mai des cântată operă de teatrele şi companiile de profil din lume.
Opera Română Craiova







