Şedinţa la CJ DOLJ: Bani pentru biserici, terenuri pentru firme

Redactia

De frică de «Doamne, Doamne» au mai dat un miliard

Consilierii judeţeni au aprobat în şedinţa de joi alocarea sumei de 100.000 lei  Mitropoliei Olteniei pentru construirea Catedralei Ortodoxe Sfântul Ioan Botezătorul.
Alocarea financiară s-a făcut pe baza protocolului de cooperare pe care Consiliul Judeţean Dolj îl are cu Mitropolia pentru construirea Catedralei din cartierul Craioviţa Nouă. Dacă la alte puncte aflate pe ordinea de zi au mai existat comentarii, la acesta consilierii au votat fără să clipească.

În glumă unul dintre cei prezenţi a spus că “de frică” s-a votat fără comentarii. Vicepreşedintele CJ Dolj, Cristinel Iovan a completat: “de Doamne, Doamne”.
De teamă de Dumnezeu sau nu, cert este că din decembrie 2007 când CJ Dolj şi Mitropolia au semnat protocolul, din bugetul Doljului au plecat către acest obiectiv 2.660.000 lei.
Construcţia catedralei a început în 2006, având un termen de finalizare a lucrărilor de 10 ani. Costul total al proiectului se ridică la aproape două milioane de euro. Mitropolia a primit bani atât de la CJ Dolj, cât şi de la Primăria Craiova.
Construcţia are o înălţime de circa 30 m la suprafaţă şi cam tot aşa în subsol unde vor fi amenajate încăperi. Proiectul nu prevede ferestre, ci 12 alveole care vor lăsa lumina să pătrundă. La exterior va fi acoperită cu marmură.

Unii desfiinţează, alţii înfiinţează

Dacă Primăria Craiova demolează chioşcuri, lăsând oameni fără job-uri, Consiliul Judeţean oferă agenţilor economici spaţii la preţuri mici pentru dezvoltarea afacerii.

Aşa se face că, un teren în suprafaţă de 200 mp, situat în faţa blocurilor aviatorilor va fi scos la licitaţie pentru închiriere, la preţul de pornire  de 3 lei/mp/lună fără TVA.
Decizia închirierii spaţiului a venit în urma unei solicitări a societăţii E.B.
Expert Plant S.R.L care vrea să deschidă acolo un punct de lucru destinat comercializării de plante naturale şi materiale dendrologice folosite în amenajări peisagistice, se arată în raportul care însoţeşte Hotărârea.

În acelasi raport este specificat că în adresa transmisă de societatea solicitantă “se menţionează că SS EB Expert Plant SRL s-a ocupat de amenajarea spaţiilor din incinta R.A. Aeroportului Craiova (plante de interior) şi a spaţiilor verzi din vecinătatea acestuia, iar în prezent derulează un contract de mentenanţă cu Aeroportul Craiova pentru întreţinerea acestor spaţii.”
Consilierul judeţean Marcel Marcea a declarat că CJ Dolj ar trebui să aibă o viziune mai amplă asupra zonei.

Dacă mâine, gunoierii care iau gunoiul de la Aeroport vor să-şi facă rampă de depozitare a gunoiului în faţa aeroportului, suntem de acord? Dacă poimâine, nu ştiu, cei care spală geamurile la nu ştiu ce muzeu vor să îşi facă în curte acolo un spaţiu, suntem de acord? La fiecare agent economic care are legătură cu o unitate a Consiliului Judeţean noi îi dăm ăluia teren, domne pentru că lucrăm noi cu el? Adică, facem Parc Industrial vizavi, facem masterplanuri, iar aici în mijloc să mai facem noi o chestie mică. Domnule vicepreşedinte, cu tot respectul, noi nu putem să votăm aşa ceva. Vrem o viziune pentru toată zona, câte hectare sunt, ce se întâmplă, facem spaţii economice, înţeleg că se scoate la licitaţie. Se face şi obiectul de activitate dinainte? Poimâine oricine ne va scrie: domne vreau şi eu spaţiu în faţa aeroportului. Păi de ce? Pentru că aţi dat lui x, lui y şi lui z.

Fiind însă vorba de o licitaţie, pot participa şi alţi agenţi ecomomici, în afară de societatea în cauză.

Se aprobă închirierea prin licitaţie publică a unui teren în suprafaţă de 200 mp, aferent imobilului 349 (parţial) Craiova, Cartier blocuri aviatori-în faţa blocurilor, identificat în anexa la prezenta hotărâre, în vederea derulării unor activităţi economice/de comerţ/prestări servicii.
Se arată în Hotărâre

Proiectul a trecut la vot chiar dacă opoziţia a fost împotrivă.

Florin Stancu se întoarce la DGASPC

Florin Stancu nu mai este Administrator Public al Judeţului Dolj. A decis că este vremea să îşi reia funcţia de director al Direcţiei Judeţene de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj.
Consilierii judeţeni au votat joi încetarea suspendării mandatului de la DGASPC.

A fost o decizie personală, pe care am luat-o astăzi. A fost o onoare pentru mine să ocup funcţia de administrator public, m-am bucurat de suportul dumneavoastră şi atunci când am fost director la DGASPC şi când am fost aici. Am considerat că este momentul să mă întorc de unde am plecat şi să reîntregesc echipa de acolo.
Florin Stancu

Rămâne de văzut cine va prelua funcţia de administrator public al judeţului.

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol