Societăţi închise, angajaţi pe drumuri

Redactia

Haos pe strada Râului din Craiova, la intrarea dinspre intersecţia cu drumurile care fac legătura cu Bechet şi Calafat. De vineri au început lucrările de modernizare a respectivei artere de circulaţie.
La intrare a fost montat chiar şi un semn de interzis însă ieri, la prânz, zeci de maşini treceau ca şi cum nimic nu le-ar fi avertizat. Mai mult, patronii care au afaceri în zonă spun că vor da în judecată autorităţile locale, pentru că una li s-a promis şi alta se face, în realitate.
Accesul pe Strada Râlui se poate face, teoretic, doar pentru câteva sute de metri, unde au sediul mai multe societăţi comerciale. Asta deşi strada a fost închisă, pentru modernizare. Supărarea celor care au afaceri aici, cel puţin 25 la număr, este că au solicitat Primăriei, anul trecut, să nu se închidă accesul pe stradă.

Răspunsul lor a fost că se va circula în regim de şantier, dar nicidecum să se închidă strada în totalitate. Oamenii sunt revoltaţi pentru că, spun ei, sunt plătitori de taxe şi impozite la bugetul Craiovei, au cel puţin o mie de angajaţi şi nu înţeleg cum municipalitatea poate afirma că se preocupă de creşterea numărului locurilor de muncă, în condiţiile în care împiedică astfel de firme să funcţioneze.
Ceea ce fac acum este un abuz, a declarat reprezentantul Rokor Trading.

Strada Râului a intrat în reabilitare. Nouă ni s-a promis că se va reabilita pe un singur sens, pe celălalt se va merge în condiţii de şantier şi vom putea să ne desfăşurăm activitatea. Firmele noastre nu îşi mai pot desfăşura activitatea deoarece în capătul dinspre Popoveni a fost închis definitiv, iar în intersecţia cealaltă au fost puse semne de “Accesul interzis” şi clienţilor le este teamă să intre pe acest sector de drum deorece s-ar putea întâlni cu poliţia şi le-ar putea fi ridicate permisele. Ne-au spus să mergem să luăm noi maşinile din capul străzii să le aducem la societate, dar asta nu este o soluţie. Ar trebui să delegăm un om care să le ia maşinile să le ducă la sediul firmei. Vorbim de service-uri auto, peco, firme de producţie, societăţi care au nevoie de mijloace de transport. Pe acest sector de drum sunt 25 de societăţi, cu o medie de 40 de angajaţi fiecare, vorbim de 800-1000 de angajaţi care vor pleca acasă, dacă acest drum este închis, pentru că efectiv, nu ne vom putea desfăşura activitatea şi vom închide firmele.
Dan Fronie, reprezentant Rokor Trading

Acum, oamenii încearcă o rezolvare amiabilă a problemei apărute, în sensul că au strâns deja un tabel cu mai multe semnături şi vor merge la un Birou de Mediere. Cu toate acestea, nu exclud faptul că ar putea informa autorităţile europene sau chiar OLAF (Oficiul European Anti-Fraudă) de nerespectarea unor drepturi pe care le au, ca şi oameni de afaceri.

Mulţi dintre noi avem produse pe stoc, clienţii se tem să mai vină, pentru că este vorba de o încălcare a unor prevederi de circulaţie. Nu vor să ia amenzi. Le-am cerut celor de pe şantier să găsim o metodă de compromis, ne-am oferit chiar să le dăm oameni de la noi, care să dirijeze traficul. Şeful de şantier a fugit, mai ales când a văzut camerele de luat vederi, şi nu s-a mai făcut văzut.
Emil Bazgu, care are o staţie de carburanţi

Ieri, două echipaje de Poliţie, cel mai probabil de la Secţia 2, au fost nevoite să întoarcă maşinile din misiune în dreptul semnelor de circulaţie puse de Poliţia Locală.
Lucrarea de modernizare a străzii Râului a fost atribuită societăţii comerciale Tel Drum, societate despre care se spune că ar fi a lui Liviu Dragnea.  Ieri, în zonă se muncea la pus borduri.

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol