sâmbătă, septembrie 28, 2024

Ultima ora

Sport

Amenzi în valoare de 47.000 de lei

Începutul verii a adus pe cap, agenţilor economici, inspectorii din cadrul Direcţiei Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Dolj. Începând cu 1 iunie, inspectorii sanitar-veterinari, au efectuat 512 controale şi au recoltat 386 de probe din diverse unităţile alimentare. De asemenea au aplicat 33 de avertismente, dar şi 27 de sancţiuni în valoare de 47.000 de lei.

"În perioada sezonului estival, în fiecare an avem nişte programe bine stabilite începând cu data de 1 iunie şi terminându-se cu 15 septembrie, pe nişte obiective bine stabilite, astfel s-a avut în vedere controlul unităţilor care tratează tehnic produsele de origine animală, începând cu abatoarele, continuând cu carmageriile, magazinele de desfacere, hipermarketurile şi pe fiecare zonă specifică am stabilit controale. De asemenea agenţii economici sunt obligaţi prin legislaţie să aibă un program de autocontrol şi s-a urmărit şi acest program.Inspectorii Direcţiei Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor au supus controlului în această perioadă, de la 1 iunie până la 26 iunie au recoltat un număr de 386 de probe din diverse unităţi, începând cu carne şi produse din carne, sanitaţie, preparate culinare, produse de cofetărie, produse de panificaţie, conserve, ouă", a spus directorul DSVSA Dolj, Andrei Butaru.

37 de teste pozitive

Policlinica Buna Vestire Craiova

În urma inspecţiilor şi verificărilor efectuate, au fost identificate neconcordanţe între datele înscrise în documentele de gestiune/documentele însoțitoare/etichetele aplicate şi produsele de origine animală, sau alte neconformităţi identificate în urma examenului organoleptic și fizic . În acest context medicii veterinari oficiali au dispus recoltarea de probe în cadrul programului acţiunilor strategice în domeniul sanitar veterinar, în vederea efectuării analizelor de laborator pentru examene fizico-chimice sau/şi microbiologice, inclusiv pentru identificarea unor toxine biologice.

"Am încercat să prindem toată gama de produse de origine animală şi produse de origine nonanimală, şi în acest sens am găsit necorespunzătoare 56 teste de prospeţime la produse din carne două probe necorespunzatoare la număr total de germeni (NTG) şi Enterobacteriaceae, o probă necorespunzătoare la produse de cofetărie şi patiserie, o probă necorespunzatoare la E. coli, Drojdii și mucegaiuri și Organoleptic la produse lactate din lapte pasteurizat, două probe necorespunzatoare la NTG şi o probă necorespunzătoare la punctul crioscopic pentru laptele ca şi materie primă, trei necorespunzătoare la E. coli şi Enterococi, opt neconfome azotaţi, două probe pe amoniu la apa folosită pentru prepararea alimentelor şi pentru obţinerea anumitor produse", a mai spus Butaru.

Obiective vizate în timpul controalelor oficiale

Principalele obiective urmărite în timpul controalelor oficiale, au fost existenţa documentului de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor în conformitate cu prevederile Ordinului Preşedintelui ANSVSA nr.111/2008, starea de întreţinere şi igienă a obiectivului, a echipamentelor şi ustensilelor de lucru care sunt folosite pentru prepararea, expunerea şi servirea alimentelor, asigurarea sursei de apă potabilă, necesară pentru prepararea alimentelor, cât şi pentru menţinerea stării de igienă, în obiectiv (controlul potabilităţii apei, buletine de analiză etc., respectarea condiţiilor de sănătate şi igienă a personalului care manipulează şi serveşte alimentele (igienizarea frecventă a mâinilor în timpul lucrului, existenţa halatelor şi bonetelor de culoare deschisă, existenţa carnetelor de sănătate sau a fişelor de aptitudine etc), existenţa spălătoarelor de mâini dotate corespunzător,existenţa programului de autocontrol, precum şi a programului de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare şi a modului în care sunt îndeplinite şi consemnate acţiunile DDD, originea şi eligibilitatea produselor alimentare (materiile prime) ce urmează a fi preparate, expuse şi servite, respectarea condiţiilor privind temperatura de păstrare a acestora, precum şi existenţa documentelor care să ateste faptul că au fost achiziţionate din unităţi autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor. De asemenea au mai fost urmărite modalitatea de achiziţie şi recepţie a cărnii provenită de la animale, unde au fost efectuate controalele post mortem ale carcaselor în conformitate cu Reg. CEE nr. 854/2004, evacuarea rapidă a deşeurilor şi subproduselor rezultate, precum şi depozitarea acestora astfel încât să nu constituie o sursă de contaminare, aplicarea prevederilor legislaţiei în vigoare privind marcarea şi etichetarea alimentelor, încadrarea în termenele de valabilitate, precum şi a modului de ambalare sau preambalare a alimentelor, respectarea modului în care se efectuează servirea alimentelor, în recipienţi igienizaţi corespunzător sau în recipienţi de unică folosinţă, întocmirea evidenţelor şi înregistrărilor privind intrările/ieşirile de produse alimentare de origine animală şi nonanimală, în scopul stabilirii trasabilităţii, (evidenţe privind furnizorii, categorii de produse, data recepţionării, cantitatea, termenul de valabilitate şi alte date de identificare a produselor), asigurarea igienei şi protecţiei pe timpul transportului sau distribuţiei la alte adrese pe bază de comandă, cu mijloace de transport dotate corespunzator, existenţa procedurilor bazate pe principiile HACCP şi aplicarea acestora, proporţional cu natura şi dimensiunile unităţilor în obiectivele controlate (art.5 Regulamentul CE nr. 852/2004).

Cetăţenii pot să sesizeze orice nereguli constatate în domeniul siguranţei alimentelor, la următorul numărul de telefon 0800-826-787, apelabil gratuit din orice reţea de telefonie.

Politica