luni, octombrie 21, 2024

Ultima ora

Sport

Hyperion a fost lansat pe şine

Ceea ce trebuia să fie un moment extrem de important pentru Craiova, s-a transformat într-un bâlci. Este vorba de lansarea primei rame electrice din România, trenul Hyperion, construit la Craiova.
Sâmbătă, jurnalişti, politicieni, directori de instituţii, dar şi alte persoane s-au adunat în jurul orei 12, în Gara Craiova, acolo unde avea loc lansare trenului Hyperion.

Victor Ponta, premierul României, a fost invitat să participe, aşa că la ora 12 era aşteptat în gară de o mulţime de oameni. Şi a tot fost aşteptat aproape două ore, în soare.
Ponta avea însă altă treabă. Era la Mehedinţi unde felicita autorităţile de acolo pentru că au ţinut Dunărea sub control. Mai mult, jurnaliştilor li s-a transmis că, atunci când va ajunge, Ponta nu va mai da declaraţii acolo unde era aşteptat, ci doar în tren, cu care nu toţi jurnaliştii anunţaseră că vor merge.
A ajuns la Craiova după ora 13.30. De la Mehedinţi a venit cu elicopterul.  
Gata haideţi să nu plecăm cu întârziere”, a spus premierul când a ajuns în Gară, deşi, toată lumea îl aşteptase tocmai pe el.

Premierul a dat o scurtă declaraţie în faţa trenului:
Am promis că vin şi că facem primul drum cu un tren electric, tren românesc, tren care arată mai bine decât orice alt tren din Germania sau din Franţa sau din America şi sunt absolut covins că de la Craiova or să plece foarte multe trenuri moderne. Acum faceţi şi locomotive am văzut, după 24 de ani, în sfârşit, se fac din nou şi locomotive, se fac trenuri de care suntem mândri. Eu o să fiu mândru să merg cu trenul făcut la Craiova, la Softronic, prin toată Europa.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Lăsând la o parte politicul şi alte răutăţi, trebuie să spunem că realizarea acestui tren este un pas înainte pentru Craiova.
“Hyperion” este primul tren electric fabricat în România.  A fost realizat de firma Softronic din Craiova, cu fonduri proprii, fonduri europene şi bancare.

Este prima ramă electrică din România, cu podea joasă şi tracţiune asincronă produsă de industria românească de profil, poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 km pe oră, respectiv 200 km pe oră.
Trenul este compus din patru vagoane, având o capacitate de transport de 188 de locuri.  Trenul poate fi folosit şi în alte ţări.

Politica