Transportul în comun din zona metropolitană a Craiovei continuă să se dezvolte. Cetățenii au dreptul la un transport public modern, iar comuna Breasta va oferi acest lucru. De la sfârșitul acestui an, locuitorii comunei se vor deplasa spre Craiova cu autobuze moderne, chiar din satele în care locuiesc, chiar de la porțile caselor. Aceasta este ambiția echipei formate din Marin Marcu, primarul comunei Breasta, dar și candidatului la primăria comunei Breasta, Ion Vizitiu. Soluția a fost deja găsită: înființarea unei asociații de dezvoltare de transport în zona metropolitană.
Zona Metropolitană Craiova reunește 54% din întreaga populație a județului Dolj. La înființare, Zona Metropolitană număra șase localități: Craiova, Breasta, Șimnicu de Sus, Pielești, Mischii și Ghercești. Încă de la început, această asociere de localități a avut o serie de obiective: dezvoltarea economică a regiunii, îmbunătățirea infrastructurii de transport sau dezvoltarea serviciilor publice. În prezent, Zona Metropolitană Craiova cuprinde 24 de localități, dintre care trei orașe (Craiova, Segarcea și Filiași) și 21 de comune.
Comuna Breasta a făcut în ultimii ani pași importanți spre dezvoltare. Rețeaua de apă şi canalizare se extinde cu bani europeni, iar prioritar pentru cetățeni este transportul în comun în condiții decente, cu autobuze moderne. Soluția găsită de Marin Marcu, primarul comunei Breasta, dar și a candidatului la primăria comunei, Ion Vizitiu este una extrem de viabilă, un proiect ce va fi realizat împreună cu Primăria Municipiului Craiova, RAT Craiova, cât și Consiliul Județean Dolj.
„M-aș bucura ca acest proiect să fie cât mai rapid implementat. Problema transportului în comun este una reală. Transportul copiilor din Breasta va fi cu siguranță gratuit, așa cum și Craiova oferă gratuitate elevilor. Colaborarea cu municipiul Craiova este o tradiție, Breasta fiind unul dintre fondatorii zonei metropolitane. Noi am avut deja investiții majore datorită faptului că facem parte din zona metropolitană. Sunt convins că nu va exista niciun impediment pentru demararea acestui proiect pentru binele localității Breasta”, a spus Ion Vizitiu.
În acest moment, toți cei implicați în concretizarea acestui proiect se află în faza de identificare a modalității juridice prin înființarea unei asociații de dezvoltare de transport în zona metropolitană. Este vorba de patru kilometri de extindere a traseului autobuzului 2, Craiova-Breasta.
„Implementarea acestui proiect este posibilă, să nu uităm faptul că în primele luni ale anului viitor, RAT Craiova își va îmbogăți parcul auto cu 46 de autobuze electrice. Celelalte autobuze moderne achiziționate în ultimii ani pot fi dispersate în zonele în care cetățenii au nevoie, mă refer implicit și la locuitorii din zona metropolitană”, a spus Sorin Manda, director RAT Craiova.
Din luna octombrie, Consiliul Local Craiova, cât și Consiliul Local Breasta, vor pune bazele asociației de dezvoltare extra-comunitară pentru dezvoltarea transportului în comun între cele două localități. În prezent, transportul în zona Breasta se face cu traseul nr. 2 până în apropierea comunei.
„Este vorba de 4 – 5 kilometri care rămân să fie acoperiți, pentru a intra și în satele localității noastre. Dar acest lucru trebuie să îl facem în comun, administrația Breasta-Craiova. Așa cum în Craiova, elevii au anumite facilități, gratuitate pe transportul în comun și în Breasta vom acorda facilități elevilor din Breasta sau celor care fac naveta Breasta-Craiova. Este foarte important că în acest an vom face încă un pas pentru dezvoltarea transportului în comun, iar legislația în domeniu permite acest lucru. Vom face transport în comun de calitate. Am identificat deja locul în care vom face capul de linie al traseului, dar și locul în care vor fi amenajate stațiile. M-aș bucura ca acest proiect să fie cât mai rapid implementat. Problema transportului în comun este una reală. Colaborarea cu municipiul Craiova este o tradiție, Breasta este unul dintre fondatorii zonei metropolitane. Noi am avut deja investiții importante în comună datorită faptului că facem parte din zona metropolitană. Sunt convins că nu va exista niciun impediment pentru demararea acestui proiect pentru binele localității Breasta”, a completat primarul comunei Breasta.
Și pentru Cosmin Vasile, vicepreședintele CJ Dolj, candidatul PSD la funcția de președinte al CJ Dolj extinderea traseelor RAT în zona metropolitană este un vis devenit realitate, un pas important spre normalitate.
„Proiectul de extindere a transportului în comun în localitățile din zona metropolitană este într-un stadiu foarte avansat. Mai sunt doar câteva etape de parcurs, etape de procedură. Atât în calitate de vicepreședinte al CJ Dolj, dar și de director al Zonei Metropolitane am susținut permanent ideea dezvoltării transportului în comun în aceste zone. Mă bucur că localitatea Breasta va fi printre primele localități în care implementăm acest nou proiect. Comuna Breasta a fost membru fondator al zonei metropolitane. În această zonă, avem foarte multe proiecte implementate. Extinderea transportului public în comun RAT este un răspuns firesc al nevoilor cetățenilor din localitățile limitrofe Craiovei”.
Comandat de PSD Dolj, executat de SC Inter Regional Management SRL, , cod AEP 21200019.