sâmbătă, noiembrie 16, 2024

Ultima ora

Sport

Olt. Un profesor a rămas fără tichetele de vacanţă. Poşta Română i-a rătăcit plicul

Un profesor din Olt care şi-a rezervat o săptămână la mare încă din luna ianuarie a fost obligat să scoată alţi 1.400 lei din buzuna. Vina o poartă Poșta Română pentru că i-a rătăcit plicul cu tichetele de vacanţă.

Profesorul Aurel Dascălu a trimis, prin Poşta Română, încă din luna ianuarie, tichetele sale de vacanţă unei agenţii din Constanţa la care îşi rezervase o vară la mare, pentru luna iunie. Profesorul spune că nu a ştiut înainte de expedierea plicului cu tichetele de vacanţă că are posibilitatea să-şi asigure coletul.

Cert este că tichetele sale nu au mai ajuns la destinaţie, iar ca el ar mai fi păţit şi alte persoane. Mai mult, paguba nu a fost recuperată nici până astăzi, scrie Adevărul.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Lupta pentru a-şi recupera paguba a început de peste jumătate de an şi încă nu a dat vreun rezultat. Profesorul s-a adresat mai întâi directorului Poştei Olt cu o plângere, iar cum de aici, deşi s-a recunoscut vina poştaşilor, nu a primit răspunsul dorit, a făcut şi o plângere penală, dar şi sesizare la Protecţia Consumatorilor.

Directorul Oficiului Judeţean de Poştă Olt i-a răspuns profesorului, anunţând că s-au făcut verificări, constatându-se următoarele: „Trimiterea de corespondenţă internă cu AR nr… (…) s-a pierdut în timpul transportului, fără a se putea stabili salariaţii vinovaţi. Pentru neefectuarea serviciului plătit de dumneavoastră, Poşta Română are obligaţia de a vă acorda posibilele despăgubiri cuvenite la care se adaugă dobânda legală.

În acest sens, dumneavoastră vă revine sarcina de a depune la Oficiul Poştal Slatina 2 (dirigintelui sau salariatului postal împuternicit cu primirea reclamaţiilor) documentele necesare întocmirii dosarului de despăgubire (factura originală eliberată la prezentarea trimiterii şi declaraţia de neprimire retur a trimiterii). Pentru neplăcerile create, vă rugăm să acceptaţi scuzele noastre şi vă asigurăm că Poşta Română are ca preocupare permanentă îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi implicit a relaţiilor cu clienţii săi“.

Păgubitul s-a adresat, de asemenea, Protecţiei Consumatorului, care a derulat propria verificare la Poştă, constatând că plângerea este întemeiată. Poştaşii şi-au recunoscut vina şi acceptă, mai spun cei de la ANPC, aşa cum îi obligă legea, despăgubiri reprezentând de 5 ori tariful perceput, ceea ce înseamnă 35 de lei.

„În cazul în care expedierea scrisorii se făcea cu valoarea declarată, operatorul economic era obligat la restituirea contravalorii menţionate în documente la data expedierii. (…) De asemenea, vă informăm că pentru utilizarea unei proceduri nesigure operatorul economic a fost sancţionat contravenţional“, i-au transmis păgubitului comisarii de la Protecţia Consumatorului.

Profesorul spune că, plicul cu tichetele de vacanţă nu s-ar fi putut pierde pentru că volumul de lucru al serviciului public nu este foarte mare. Mai mult, dacă s-ar fi dorit identificarea vinovatului, acest lucru s-ar fi putut face, acuză Dascălu.

„Din cunostintele mele, corespondenta se sigilează în saci, care sunt predati pe bază de semnatură, deci nu există posibilitatea pierderii decât cu rea intenţie. În interiorul oficiilor poştale sunt instalate peste tot camere de supraveghere unde se poate verifica ce se întâmplă cu corespondenţa. Doar când poştasul iese din sediul oficiului putem vorbi de o lipsă de supraveghere, dar în niciun caz că nu se ştie cine a semnat pentru primire şi livrare. Vă rog să ţineţi cont că volumul de muncă al Poştei este unul minim, deci nu aveau cum să piardă ceva din moment ce abia au câteva scrisori de manipulat. Manipularea nu se face automat, ci prin factorul uman, deci aici este problema. (…) Nu pot accepta ca poşta să-mi ofere ca daună costul de 7,1 lei cât a costat trimiterea unui colet cu confirmare de primire“, le-a mai spus Dascălu procurorilor pe care îi roagă să identifice vinovaţii de furt/înşelăciune şi violarea corespondenţei.

Politica