În contextul epidemiologic actual furnizorul CEZ Vânzare recomandă
clienților săi să apeleze la canalele online pentru relația cu
furnizorul. Din portofoliul de peste 1,3 milioane de clienți, aproape
80.000 folosesc portalul pentru vizualizarea facturilor, sau pentru a
transmite indexul autocitit, acestea fiind cele mai uzitate secțiuni.
Deși
nu face parte din aria tradițională a furnizorului CEZ Vânzare,
Bucureștiul este primul în topul orașelor/județelor care folosesc
această metodă de comunicare, fiind folosit de aproape 30.000 de clienți
CEZ.
După București, raportându-ne la numărul de clienți care
folosesc portalul My CEZ se află județul Dolj cu peste 17.000 de
utilizatori și județul Argeș cu peste 15.000 de clienți care au ales My
CEZ ca asistentul personal în relația cu furnizorul CEZ Vânzare.
Virtual este mai bine, au decis alți 30.000 de clienți CEZ Vânzare doar în anul 2020
Conform
analizelor interne, numărul utilizatorilor MyCEZ a crescut în luna
aprilie 2020 cu peste 200% față de luna aprilie a anului 2019.
La
nivelul județelor din Oltenia, pe lângă Dolj și Argeș, în județul Vâlcea
peste 9.000 de clienți au accesat portalul My CEZ fie pentru a achita
factura la energie electrică și gaze naturale, fie pentru a transmite
indexul autocitit sau deranjamentul, sau pentru a accesa factura online.
Foarte
aproape de acest număr de utilizatori sunt și județele Olt și Gorj cu
peste 8.000 de utilizări, iar în Teleorman și Mehedinți numărul acestora
crește de la zi la zi, ajungând în acest moment la peste 6.000 de
utilizatori/județ.
Fie că au folosit portalul My CEZ, fie că au
sunat la nr. dedicat 0800 500 500, aproape 50.000 de clienți CEZ
transmit lunar indexul autocitit
Avantajul utilizării serviciului de
transmitere a indexului autocitit este faptul că în luna respectivă
clientul va plăti efectiv consumul real, indexul transmis fiind baza de
calcul a emiterii facturii, cu excepția situațiilor în care locurile de
consum sunt programate pentru citirile periodice, realizate de către
operatorul de distribuție.
În ceea ce privește folosirea acestui
serviciu, județele Argeș, Dolj și Olt sunt cele în care este cel mai des
utilizat, fiind ales de peste 10.000 de clienți.
Modalitățile de plată a facturilor
Portalul
My CEZ a reprezentat prima opțiune pentru clienți și în cazul plăților
online, astfel au fost efectuate peste 85.000 de plăți online în
perioada ianuarie – aprilie 2020. Doar în județul Dolj au fost efectuate
peste 23.000 de plăți online, în timp ce în Argeș numărul acestora a
fost de peste 17.000. Vâlcea, Olt și Gorj se situează pe următoarea
poziție a acestui clasament, fiind efectuate peste 9.000 de plăți
online, prin intermediul portalului My CEZ. Următoarele județe sunt
Teleorman și Mehedinți unde plățile efectuate depășesc 5.000 în fiecare
județ.
Clienții CEZ Vânzare pot achita debitele prin unul din
mijloacele de plată puse la dispoziție de către furnizor, cunoscând suma
restantă și utilizând orice factură de energie electrică, sau utilizând
mijloacele de plată de tip internet banking, puse la dispoziție de
unitățile bancare.
Direcția Comunicare și Marketing CEZ România