Ultimele bulevarde pe fonduri europene, ultimele provocări

Redactia
6 Min Read

Contractul de lucrări pentru reabilitarea celor trei mari artere din Craiova, Caracal, Râului şi Bariera Vâlcii, s-ar putea încheia până în alegeri, după un calvar suportat de locuitori, şoferi şi, în general, cetăţeni ai oraşului, în aproximativ doi ani. Municipalitatea susţine că până la finele lunii mai am putea avea recepţionate ambele şantiere rămase, cele de pe Râului şi Bariera Vâlcii.

Strada Caracal, componentă a acestui contract, a fost recepţionată încă de la sfârşitul anului 2014, însă cu defecte. După ce a trecut printr-o sistare de lucrări din pricina unor săpături pentru schimbarea de conducte, desfăşurate paralel cu reabilitarea străzii, marea arteră din Craiova a rămas cu zone în care bălteşte apa pentru că prin proiect nu au fost prevăzute suficiente rigole carosabile. Dincolo de asta, la ceva vreme după ce a fost recepţionată, trotuarele au început să fie sparte de către furnizorul de energie electrică CEZ, atât pentru reţeaua electrică de la cartierul de locuinţe, a cărei construcţie se află în stand-by, cât şi pentru o reţea ce ajunge tocmai până la Spitalul de Urgenţă. Colac peste pupăză, în ultima perioadă au început să apară şi gropi pe stradă. „Se lucrează la trotuarele sparte de către CEZ pentru alimentarea Spitalului de Urgenţă Craiova. În ceea ce priveşte gropile apărute, este vorba despre o conductă spartă şi am luat legătura cu Compania de Apă Oltenia pentru a remedia situaţia. Ambele lucrări sunt desfăşurate de către furnizorii de utilităţi împreună cu constructorul care s-a ocupat de stradă”, a precizat viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.

Râului, ultimele retuşuri

Policlinica Buna Vestire Craiova

Pe bulevardul Râului, care a trecut prin numeroase probleme pe parcursul execuţiei, se lucrează acum la spaţiile verzi şi la ultimele retuşuri. Pe acest drum au avut de suferit atât şoferii, cât şi firmele care îşi desfăşoară activitatea de-a lungul ei, asta pentru că, timp de luni bune, clienţii lor nu au avut căi de acces pe care să ajungă la ele. Mai mult decât atât, lucrările au fost blocate o perioadă de timp pentru că municipalitatea a ajuns la concluzia că, dacă tot reabilitează strada, ar fi bine să schimbe şi conductele de apă, vechi de zeci de ani. Acest lucru a dus la o nouă licitaţie separată, la noi lucrări, iar acum, aparent, se pare că întreg proiectul se apropie de final. „Se lucrează la spaţiile verzi şi se fac ultimele retuşuri la pistele de biciclişti şi la trotuare. Noi aşteptăm solicitarea de recepţie din partea constructorului şi probabil că în cursul lunii aprilie se va şi face recepţia, iar noi sperăm să nu existe defecte de remediat şi să o putem da în folosinţă cum trebuie”, a mai explicat Genoiu.

Încă un termen pentru Bariera Vâlcii

Nu în ultimul rând, văzută de majoritatea cetăţenilor ca un coşmar al şantierelor din oraş, este reabilitarea străzii Bariera Vâlcii. Încercată de probleme, cum ar fi soluri proaste, surpări de pământ şi împotmoleli ale societăţii constructoare, care a intrat în insolvenţă, în Barieră asfaltul final nu va veni atât de repede, fiind nevoie de câteva etape în plus. „Pe acest şantier se lucrează la ultimele zone de compactare a terenului, pe tronsonul unde a fost întrodusă canalizarea de dimensiuni mai mari. Săptămâna viitoare va fi o fază determinantă, când se va constata de către reprezentanţi ai Inspectoratului de Stat în Construcţii dacă lucrările sunt în regulă. Această fază dă OK-ul pe mai departe pentru asfaltare, pe tronsonul unde nu există deloc asfalt. Aici se vor turna două straturi, după care urmează o nouă fază determinantă, la sfârşitul lunii aprilie, după care urmează ultimul strat de asfalt pe toată lungimea străzii. În jurul datei de 15 mai aşteptăm solicitarea recepţiei”, a încheiat viceprimarul.

Contractul, în cifre

Reamintim că străzile din acest contract de 39,9 milioane de lei fără TVA – în mare parte din fonduri europene, pentru că ceea ce nu s-a putut cheltui până la data de 31 decembrie este în continuare suportat din buzunarul craiovenilor – a avut o durată de execuţie diferită pentru fiecare stradă în parte. Astfel, pentru bulevardul Râului, unde se ocupă de execuţie firma Tel Drum, a existat un termen de 18 luni, iar pentru strada Caracal, la care a lucrat Dancor Romconstruct, unul de cinci luni. Lucrările pe ambele şantiere au demarat în luna martie 2014. În ultimă instanţă, pe Bariera Vâlcii, lucrările au demarat la câteva luni de la startul de pe celelalte două străzi, şi ar fi trebuit să aibă un termen de nouă luni. Aici a lucrat, până la un moment dat, societatea Imob Lux Construct, care a intrat în insolvenţă, moment în care o parte din lucrări au fost preluate de către Tel Drum, liderul de asociere. Din asociere a mai făcut parte şi societatea Garden Center Grup, pentru lucrările pe partea de spaţii verzi.

Share This Article