Oltenia, tot fără autostradă. Până când?

Redactia
3 Min Read

Premierul României se laudă că a convins americanii de la Ford să îşi continue investiţiile în România. „Avem discuţii cu Ford de câteva săptămâni, luni de zile. I-am convins şi s-au convins că e un lucru bun să îşi continue investiţia aici", a declarat Dacian Cioloş.

Premierul recunoaşte însă că americanii au în continuare aşteptări legate de infrastructură.

De altfel, Ford-ului i s-a promis o legătură rutieră bună cu Bucureştiul încă de la preluarea Automobile Craiova. Au trecut opt ani de atunci, iar drumul s-a făcut doar pe hârtie, de mai multe ori.

Policlinica Buna Vestire Craiova

În urmă cu un an, unul dintre reprezentanţii Ford declara pentru ProMotor că lipsa infrastructurii afectează financiar compania, „costurile doar cu transportul pentru fiecare maşină în parte sunt mai mari cu 50 euro cu trenul decât dacă le-am transporta naval. Mai mult, pe şosea, ele cresc cu 80-100 euro. 30 km/h pe oră este viteza medie de deplasare a unui camion încărcat cu maşini în România!”.

Luna aceasta, preşedintele Camerei Americane de Comerţ în România, Daniela Nemoianu, afirma că Ford ar dori să îşi dubleze capacitatea de producţie de la Craiova, dar că este condiţionat de realizarea autostrăzii Craiova-Piteşti.

Americanii ar dori construirea legăturii spre Piteşti, cu o lungime de 120 de kilometri, de unde, mai departe, să poată exporta producţia spre ţările UE.

Jim Farley, preşedinte şi CEO Ford Europa, a declarat, săptămâna trecută, la Craiova, că s-a înţeles cu Executivul de la Bucureşti să facă investiţii în infrastructura rutieră, dar şi feroviară.

Rămâne de văzut dacă acest lucru se va şi întâmpla. În bugetul de stat pe 2016 au fost prevăzuţi bani pentru un nou studiu de fezabilitate pentru autostrada Craiova-Piteşti. Studiul anterior era pentru Drum Expres. Cinci asocieri de firme s-au înscris la licitaţie, dar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale nu a desemnat niciun câştigător.

Între timp, oltenii au anunţat că şi în aprilie vor lucra la construcţia „simbolică” a autostrăzii, în speranţa că nu va rămâne doar un drum desenat cu creionul pe hârtie aşa cum s-a întâmplat până acum. Protestul ar urma să aibă loc pe 9 aprilie.

 

 

Share This Article