Târgujienii au trimis Primăriei, anul trecut, peste 11.000 de petiţii. Cele mai multe înregistrări sesizează apariţia unor disfuncţionalităţi la iluminatul public, dar şi executarea unor lucrări de construire fără autorizaţiile necesare.
“Din cele 54.392 documente înregistrate în anul 2015 prin Centrul pentru Informarea Cetăţenilor din cadrul Primăriei Municipiului Târgu Jiu, un număr de 11.194 reprezintă petiţii propriu-zise, care au fost repartizate spre soluţionare compartimentelor de specialitate. Principalele solicitări adresate de către cetăţenii municipiului sunt: adeverinţe de la Registrul Agricol (4.199); anchete sociale în vederea obţinerii unui grad de handicap, pentru încredinţarea minorilor în cazurile de divorţ, propuneri cu privire la instituirea unor măsuri de protecţie pentru minori, curatele speciale (2.192); certificate de nomenclatură stradală (2.347); certificate de urbanism (1.528); autorizaţii de construire/demolare (752); atestate de producător (88); carnete de comercializare (88).
Centrul pentru Informarea Cetăţenilor din cadrul Primăriei Municipiului Târgu Jiu răspunde şi de gestionarea sesizărilor adresate la Telefonul Cetăţeanului – 0253/984, prin preluarea mesajelor şi transmiterea acestora la serviciile de specialitate. La Telefonul Cetăţeanului au fost înregistrate în anul 2015 un număr de 1.953 propuneri şi sesizări care privesc: Serviciul Gospodărie Comunală – 628; SC Edilitara – 635; SC Aparegio – 261; Direcţia Tehnică – 248; Poliţia Locală – 127; Altele – 54.
Cele mai multe înregistrări sesizează apariţia unor disfuncţionalităţi la iluminatul public – becuri arse în diverse zone ale oraşului, care au fost rezolvate în cel mult 24 de ore, defecţiuni la sistemul de iluminat stradal şi montarea unor lămpi în anumite zone ale oraşului, solicitarea intervenţiei compartimentului de gestionare a câinilor fără stăpân, sesizări cu privire la executarea unor lucrări de construire fără autorizaţiile necesare, montare bănci, leagăne, coşuri de gunoi şi bănci rupte, indicatoare de circulaţie lipsă sau căzute, solicitări pentru cosirea ierbii sau toaletarea copacilor şi a gardului viu, disconfort din cauza muzicii de la terase şi restaurante, asfaltarea şi plombarea gropilor din carosabil, intervenţia utilajelor de deszăpezire pe străzile din municipiu, ridicarea zăpezii de pe trotuare, diverse (amenajare parcări, maşini abandonate sau parcate în locuri nepermise, etc.). Operativitatea cu care sunt rezolvate sesizările adresate la Telefonul Cetăţeanului este reflectată prin telefoanele de mulţumire cu care revin ulterior cetăţenii”, se arată într-un comunicat al Primăriei.
Municipalitatea mai arată că un număr de 898 cetăţeni s-au prezentat anul trecut în audienţe, solicitând rezolvarea unor probleme care vizează: Serviciul Gospodărie Comunală – 475; Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului – 39; Direcţia Resurse Umane – 37; Compartimentul Îndrumare asociaţii de proprietari – 44; Direcţia Tehnică – 57; Altele – 246 (concesionari, Poliţia Locală, probleme personale).