Panouri publicitare în care sunt specificate proiectele realizate de administraţia Primăriei Municipiului Craiova reprezentată de Olguţa Vasilescu au fost amplasate încă din vara aceasta în întreg oraşul. Consilierul local Dan Cherciu a întrebat joi, în cadrul şedinţei Consiliului Local Municipial cine suportă cheltuielile necesare achiziţionării unui astfel de panou şi dacă acestea sunt plătite din bani publici.
“Am remarcat, sunt convins ca şi mulţi craioveni că oraşul este împânzit de panouri publicitare pe care sunt trecute măreţele realizări ale actualului executiv. Am curiozitatea, cine plăteşte panourile? Din experienţă ştiu că închirierea lor costă destul de mult. În campania electorală, îmi aduc aminte că nu mi-am permis mai mult de două săptămâni să plătesc astfel de două panouri şi mai ales la fel şi neştiind din ce bani s-a suportat realizarea lor. Tot legat de marketingul stradal, pe strada Caracal în dreptul şantierului părăsit, Cartierul Chinezesc, există întins pe garduri, pe câţiva zeci de metri, la fel un banner care într-o extremă doamna primar ne zâmbeşte. Aş dori să ştiu dacă nu cumva este plătit din bani publici”, a declarat Dan Cherciu.
Primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu i-a răspuns consilierului că acea reclamă de pe panoul aflat în zona unde se va construi Cartierul Chinezesc este achitat de firma Ninjiang, iar panourile în care apare numele Lia Olguţa Vasilescu sunt plătite de însăşi aceasta, iar acolo unde numele Lia Olguţa Vasilescu nu este trecut, dar sunt realizările Primăriei Craiova şi ale Consiliului local, costurile sunt suportate de firmele respective conform contractului de asociere.
„Panoul de la Cartierul Chinezesc este plătit de firma Ninjiang nu are legătură cu primăria Craiova, celelalte panouri dacă vedeţi numele meu pe ele, sunt plătite de mine, dacă vedeţi realizările Primăriei şi consiliului local fără numele meu pe ele atunci sunt conform contractului de asociere cu firmele respective care au obligaţia să pună la dispoziţia municipalităţii, conform contractului şi hotărârii de consiliu local, panouri ori de câte ori municipalitatea vrea să îşi promoveze lucrurile pe care le-a făcut. Acelea sunt susţinute de firmele respective”, a declarat primarul.
Cherciu a mai vrut să ştie cine se ocupă de comunicările transmise prin intermediul panourile publicitare. Acesta a spus că unul dintre bannere, în care erau trecute realizările Primăriei Craiova, nu aduce cinste, fiind chiar o atingere la demnitatea umană.
„Nu sunt 100% mulţumit de răspunsul pe care l-am primit legat de acele panouri, iar dacă într-adevăr ei au obligaţia să le afişeze, întrebarea mea ar fi, atunci cine le furnizează conţinutul? Dacă mă refer la conţinut aş constata că şi-au încălcat acea obligaţie de care pomeniţi, să promoveze oraşul. Atâta vreme cât există un astfel de panou în care ne lăudăm în ghilimele că se profită cumva de 17.000 de nevoiaşi şi există o fotografie în care nişte oameni sărmani primesc kilogramul de zahăr sau de ulei, în opinia mea este o atingere la demnitatea umană şi în niciun caz o realizare cu care executivul craiovean ar trebui să se laude. Cine a avut ideea, firma sau dacă este din stafful dumnevoastră de imagine, îmi permit un sfat prietenesc, să-l concediaţi pe respectivul. Discutăm atâta că vrem să devenim capitală culturală şi vrem să atragem turişti şi sincer nu sunt în niciun caz pe ideea că lucrurile care nu ne convin, trebuie ascunse. Aici, este mai mult decât atât, să ne facem un titlu de glorie că 17.000 de oameni primesc ajutor social este cel puţin deplasat”, a încheiat Cherciu.
Primarul oraşului a spus că îi pare rău că lui Cherciu, ca om de dreapta îi e ruşine cu oamenii săraci, dar este un program social votat de Consiliul local, pentru a oferi ajutor social celor nevoiaşi.
”Noi avem un proiect social, ştiu că dumneavoastră fiind un om de dreapta vă e cam ruşine cu persoanele sărace din municipiul Craiova, dar din păcate există, sunt 17.000 de familii, care primesc şi prin votul dumneavoastră, dar de fapt nu ştiu dacă aţi votat, prin votul CL, nişte ajutoare în preajma sărbătorilor, de trei ori pe an: Sf. Maria, Paşte, Crăciun. Dacă vă ofensează
săracii este problema dumnevoastră. Toate problemele pe care acest oraş le are cu bune şi cu rele trebuie să ni le asumăm. În ceea ce priveşte fotografiile şi comunicarea s-a făcut de către Direcţia de Comunicare din cadrul Primăriei Craiova, de către executiv”, a încheiat primarul.







