Călătorii, în continuare sub cerul liber

Redactia
7 Min Read

Noul director al RAT Craiova vrea să modernizeze refugiile pentru călători din staţiile de autobuz. Asta însă mai durează, pentru că RAT Craiova nu le are încă în administrare.

Locuitorii Craiovei mai au de aşteptat până când refugiile pentru călători din staţiile de autobuz RAT Craiova vor dispune de bănci şi copertine. Majoritatea staţiilor de autobuz nu deţin astfel de facilităţi, iar oamenii sunt nemulţumiţi că nu au unde să se odihnească şi să se adăpostească până soseşte autobuzul. O situaţie care nu a mai fost luată în considerare este mutarea copertinei şi băncii care au rămas amplasate în fosta staţie Olteţ care funcţionează acum la câteva sute de metri mai în faţă.

Fie frig, ploaie, soare, cetăţenii care folosesc mijloacele de transport în comun îşi caută un alt loc în apropiere unde să poată sta confortabil până ajunge autobuzul. Refugiile pentru călători aparţin momentan de Primăria Craiova. Directorul RAT Craiova, Sorin Manda a precizat că va face o solicitare către municipalitate pentru ca refugiile să intre în administrarea Regiei. În acel moment, se vor face demersuri pentru ca aceste refugii pentru călători să fie modernizate, din fonduri private.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Staţiile de autobuz vor urma în perioada următoare să se inventarieze de către Primărie şi de către RAT,pentru cele care există, cele pe care le vedeţi dumneavoastră cu copertină, a existat sau există un contract cu o firmă de publicitate privată care le întreţine şi le are închiriate de la Primărie. O să facem în perioada următoare o solicitare către municipalitate să ne dea nouă toate staţiile urmând să lansăm o procedură de licitaţie pentru a găsi un partener privat pentru că fondurile nu ne permit acum să investim în ele. Vom căuta un partener privat, să ne asociem, în vederea construirii, el să câştige reclame, iar noi chiria pe staţii. Primăria se află acum într-un proces de inventariere a tot ce este pe domeniul public şi privat al municipiului Craiova. Odată finalizat acest lucru, trebuie să vedem, în momentul în care ni le vor da printr-o hotărâre de Consiliu, vor trebui cadastrate, să ni le dea intabulate, nu doar ca până acum, ceva general. Momentan sunt ale Primăriei, după ce fac inventarierea ni le dau. Ne-am dori ca toate staţiile de autobuz din Craiova să intre în administrarea RAT, să putem să ne ocupăm de ele şi să găsim cele mai bune soluţii”, a precizat Sorin Manda, director RAT Craiova.

Parcul Auto al RAT Craiova se va mai îmbogăţi în perioada imediat următoare cu autobuze noi, iar când linia de tramvai va fi finalizată, termenul preconizat fiind până la sfârşitul acestui an, tramvaiele reabilitate vor fi puse şi ele în circuit.

„7 autobuze noi Solaris vor ajunge în Craiova, spre sfârşitul acestui an, până la 31 decembrie. S-a lansat comanda, când le fac, Primăria are bani, le plăteşte şi gata. Nu ştim deocamdată pe ce trasee vor intra, ne dorim să intre pe traseele cele mai aglomerate, 9, 25 şi eventual să completeze E1 tur şi E1 retur. Ne dorim ca tramvaiele să fie puse în circulaţie tot spre sfârşitul acestui an, nu este o investiţie a RAT Craiova, din punct de vedere al reabilitării tramvaielor, noi suntem în graficul iniţial, luna noiembrie, să le dăm drumul. Până acum sunt şase colantate, cinci la stadiul de colant şi se vor face cele 15, să fie gata la data de 15 noiembrie. Vom încerca să eliminăm autobuzele care nu mai arată foarte bine, în funcţie de situaţia parcului, la momentul acesta sunt 150 funcţionale”, a mai adăugat directorul RAT.

De asemenea, se are în vedere eliminarea din circuit a autobuzelor vechi de peste 40 de ani, odată cu aducerea noilor mijloace de transport. Nu s-a luat încă o hotărâre dacă taxatorii care funcţionează pe traseul E1 tur şi E1 retur, vor fi scoşi atunci când se va relua circulaţia cu tramvaiele.

„Autobuzele care au preluat traseele tramvaielor vor fi relocate astfel încât autobuzele vechi de 40 ani să nu mai circule, să fie doar ca rezervă dacă se întâmplă ceva cu un autobuz să-l avem pregătit pentru a transporta călători”, a precizat Manda.
Transportul furnizat de RAT Craiova nu poate fi revoluţionat peste noapte, astfel încât totul să funcţioneze impecabil, după cum a precizat conducerea societăţii. Însă, se doreşte ca în aproximativ doi ani de zile gradul de confort al călătorilor atunci când utilizează mijloacele de transport în comun ale RAT Craiova să fie ridicat, condiţiile de transport să fie moderne şi să nu mai existe nemulţumiri din partea cetăţenilor.

„Avem planuri de modernizare a transportului public din Craiova care constă în e-ticketing, wirelless, staţiile despre care vorbeam, o modernizare şi o aducere în anul 2015. Peste noapte nu se poate face nimic, dar cred că în doi ani vom ajunge la un transport modern, de calitate avem şi acum pentru că sunt foarte mulţi concetăţeni de-ai noştri care apelează la serviciile noastre având în vedere că vindem undeva la 5 milioane de bilete pe an. Dacă nu ar fi un transport de calitate, nu ar mai apela milioane de unici la serviciile noastre”, a punctat Sorin Manda.

Printre cerinţele pe care oamenii le doresc rezolvate la nivelul RAT Craiova se află şi repararea tabelelor cu afişaj electronic. Directorul general RAT, Sorin Manda a spus că se va ocupa ca şi această problemă să fie rezolvată. În plus, se va face o extindere a tabelelor, fiind implementate, iniţial în staţiile de tramvai atunci când linia va fi funcţională.

 

 

Share This Article