Angajaţii R.A.A.D. P.F.L. lucrează de zor să astupe gropile din oraş. În momentul de faţă este vizată strada Brestei, unde, deja, se efectuează lucrări de reparaţii ale drumului. Orice sesizare a cetăţenilor este bine primită de reprezentanţii regiei, încercându-se soluţionarea cât mai rapidă a problemelor existente.
Referitor la aceste gropi care apar pe străzile Craiovei după temperaturi foarte joase, ele nu sunt o problemă nouă. Cetăţenii Craiovei ştiu foarte bine că ele apar după temperaturi foarte joase.
Este vorba de gropile care apar acolo unde au fost puse plombe asfaltice şi nu a fost turnat de mulţi ani covor asfaltic, astfel încât, la intervenţia unor companii sau după uzura normală pe care o are asfaltul, se crează nişte gropi. Ele se astupă cu asfalt, însă, completarea cu acest material fără covor asfaltic nu poate elimina tot aerul din această groapă, rămânând mici orificii. Apa pătrunde în ele, iar la temperaturi foarte joase, aşa cum au fost la noi în jurul datei de 1 ianuarie, această apă îngheaţă, se dilată şi sar aceste plombe asfaltice.
A declarat Rela Filip, director R.A.A.D.P.F.L
Problema persistă de zeci de ani
Iarna este cea care le dă mereu bătăi de cap drumarilor, dintotdeauna. Temperaturile foarte scăzute erodează străzile, iar gropile, chiar dacă sunt asfaltate, se fac la loc.
Cetăţenii sunt îndemnaţi de directorul R.A.A.D.P.F.L. să apeleze la telefonul cetăţeanului (0251.984.) şi să sesizeze orice groapă pe care o descoperă în oraş pentru a fi acoperită în cel mai scurt timp.
Din 1986 de când am experienţa de lucrat în cadrul regiei, mereu au fost astlfel de probleme după iarnă. Asta se întâmplă în toate oraşele, nu doar la noi. La noi sunt mai multe probleme acum pentru că anul trecut nu s-a putut asfalta deloc. Noi, ca regie, pentru că temperaturile oricum nu permit contractantului să intervină cu asfalt, lucrăm acum la cele care ne permit, la gropile mai adânci unde intervenim cu pavele. În această clipă lucrăm pe strada Brestei unde este mai acută problema şi încercăm să le acoperim pe toate cu spor. Aş face apel la cetăţenii Craiovei, când sesizează gropi, să apeleze la telefonul cetăţeanului pentru că noi colaborăm foarte bine cu Primăria Craiova. Primim telefonul cetăţeanului de două ori pe zi, astfel încât, în timp util acoperim orice astfel de problemă care se iveşte. Se lucează în condiţiile meteo date şi în funcţie de ceea ce primim noi ca şi solicitare din partea cetăţenilor.
Rela Filip, director R.A.A.D.P.F.L.
Conform spuselor directoarei regiei, angajaţii îşi fac treaba şi asfaltează străzile problematice din Craiova.
Tot ce trebuie să înţeleagă cetăţenii şi în special şoferii craioveni este faptul că problemele nu pot fi rezolvate peste noapte, cu atât mai puţin în această perioadă când temperaturile sunt foarte scăzute şi nu permit efectuarea lucrărilor.
Gurile de canal de la intersecţia străzilor A.I. Cuza şi Arieş vor fi astupate
Capacele de canal din beton, din centrul Craiovei, care începuseră să cedeze şi sub care se află cablurile de la semafoare, vor fi înlocuite. Ele aparţin de R.A.A.D.P.F.L., iar Rela Filip, directoarea regiei a dat asigurări că în cel mai scurt timp se va găsi o soluţie, soluţie care să se încadreze şi în designul trotuarului, deoarece un capac carosabil ar strica aspectul. Această variantă, înlocuirea capacelor de beton cu cele carosabile ar fi una de rezervă, cu toate că aceastea costă destul de mult.
Referitor la capacele de la intersecţia străzii A.I.Cuza cu strada Arieş, vă spun că ele sunt acoperite cu ceea ce trebuie să fie acoperite pentru partea de trotuar. Ele se deteriorează foarte des, însă. Deoarece, fiind în colţ, posesorii de autoturisme de teren sau chiar şi de unele autoturisme mai performante, încercând să evite semaforul, când fac dreapta calcă trotuarul. Calcă şi aceste capace, astfel încât, de foarte multe ori se deteriorează. În urma sesizărilor pentru completarea acestor capace, ne-am hotărât să găsim o soluţie care să se încadreze şi cu designul trotuarului sau, dacă nu găsim această soluţie, să cumpărăm capace carosabile, astfel încât să terminăm cu această problemă definitiv. Sunt mai scumpe aceste capace, nu prevede să le punem în trotuar, însă decât să cumpărăm altele foarte des, mai bine aşa, pentru că problema nu se rezolvă. Noi nu putem să disciplinăm şoferii. Fiind puse chiar în trecerea de pietoni nici nu putem să punem acolo acei stâlpişori ca să evităm această urcare a şoferilor pe trotuar. Am hotărât să luăm capace carosabile sau să facem ceva astfel încât să fie de lungă durată.
A declarat Rela Filip, director R.A.A.D.P.F.L.
Aşteptăm ca, în zilele ce urmează, aceste guri de canal să fie astupate, ele reprezentând în momentul de faţă un pericol pentru cetăţenii care circulă în acea zonă, ei putându-se împiedica. În momentul de faţă doar grilele de fier îi susţin pe oameni să nu cadă cu totul în canal, dar nici acelea nu vor mai rezista foarte mult.